Site-uri de freelancing

Recunosc, când am auzit prima oară de acest termen nici nu ştiam cu ce se mănâncă. Iar după ce am aflat încă nu eram atras. Dar acum situația începe să se schimbe.

Dar să încep cu începutul. Freelancing înseamnă liber profesionist. Ai timp şi anumite calităţi și le oferi pe piață pentru a căştiga bani, ori în online ori în offline. Poți fi programator ori un instalator. Dar aici vorbesc despre cei ce vor să căștige din online.

Nu voi intra în detalii, mai bine vă recomand să citiți site-ul dojoblog.ro dar și punctul de vedere a lui Chinezu despre bloggeri și freelancing-ul în România.

O listă de 21 de site-uri, din care 7 românești:

Congrazie.ro  platformă românească pentru freelanceri. Accesul e gratuit.

Microjoburi.ro – îți postezi serviciile pentru cel puțin 50 de RON. De exemplu îți oferi spațiu pe site-ul personal ori creezi un logo pentru 50 de RON-i.

Rowriters.com – site românesc pentru copywriteri.

Suplo.ro – Unul dintre cele mai mare site-uri de microjoburi din România. Postezi o ofertă, de la 5 până la 100 Euro.

http://zerodesk.ro/ – platformă de microjob-uri. Un Fiverr românesc (acesta e și motto-ul lor).

ClubuldeMeditatii.ro – este o platformă specială pentru cei care oferă medidații în orice materie.

http://www.amnevoiede.ro/ –  este „catalogul liber profesinoniștilor din România” – vă puteți înscrie și oferi serviciile celor ce au nevoie de ele.

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––-

Odesk.com – una din cele mai mari platforme străine de freelancing. Momentan este preferatul meu. Nu există taxă de înscriere și poți să cauți proiecte de la wbdesign și programare până la traduceri și căutări pe internet. Doar că există un număr limitat de aplicații. Dar cu cât îți completezi platforma cu atât numărul de aplicații cresc.

Elance.com – una din cele mai mari platforme de freelanceri la nivel mondial. E gratuit dar până la un anumit punct. Ai grijă la domeniul pe care îl alegi, fiindcă ai dreptul, gratis, doar la unul. Dacă vrei mai multe trebuie să plătești. Sunt mai multe oferte decât odesk.

Freelancer.com – este una dintre cele mai mari platforma de freelancing online. Au fost postate peste 4 milion de joburi pentru peste 7 milioane de freelanceri înscriși. Înscrierea e gratuită doar că unele teste costă. De exemplu testul de limba engleză costă 5$.

Fiverr.com – este versiunea străină a site-ului microjoburi.ro. Aici găseşti o serie mai variată de servicii online şi offline. Un servicu pe acest site începe de la 5$.

Freelancers.net – una dintre cele mai vechi platforme pentru freelanceri, făcând conexiunea între companiile engleze şi freelancerii străini.

Guru.com –  are o reputație foarte bună în a-și onora plata către freelanceri.

www.peopleperhour.com  – cum spune și numele, ești plătit pe oră.

www.codecanyon.net – cum spune și numele e mai mult pentru programatori.

www.getacoder.com – după cum spune și numele e mai mult pentru programatori.

www.ifreelance.com – o platformă interesantă, doar că trebuie să și plătești pentru a te înscrie.

www.freelanceswitch.com – E interesant că nu am găsit o metodă prin care să mă pot înregistra. Poate tu ai mai mult noroc decât mine.

http://mediartvertising.webs.com/apps/projectboard/ – platformă unde găsești diverse oferte, de la internet research până la programare.

Constant-content.com și articlesale.com – speciale pentru copywriteri, în limba engleză.

Știi cumva alte site-uri de freelancing ori practici?

15 comentarii

  1. Mi se pare foarte complicat, nu stiu, am intrat pe câteva, mi-am prins urechile şi am renunţat. Am sa iau lista la rand, sa vad cum e fiecare, nu se ştie niciodată… Ai reuşit ceva, cu vreunul dintre ele?

  2. La oDesk am pina acum 3 proiecte. Iti recomand primele 3 straine. Eu am incercat si cu cele romane, insa momentan nu am nici un castig din ele.
    Sa iti creezi profilul complet si sa dai cat mai multe teste. Iti va lua ceva timp, dar se merita.

  3. Salut,
    Am 2 completari:
    1. Pe microjoburi nu castigi 50 RON sau mai putin, ci castigi cel putin 50 RON (acesta este pretul de baza) la care poti adauga 3 castiguri aditionale (la care stabilesti tu sumele), astfel un potential cumparator bifeaza ce anume doreste si apoi comanda microjobul.
    2. Nu ai pus cum trebuie link-ul catre microjoburi.ro 🙂

  4. La începutul acestui an mi-am făcut și eu conturi pe unele dintre site-urile enumerate, cele străine. Am citit cu atenție toate instrucțiunile, unele foarte stufoase, din care mai dădeai și examene ( oDesk). Mi-am completat în întregime profilul, am făcut testele relevante pentru categoria aleasă (traduceri), iar la mare parte dintre ele m-am clasat în top 10 al rezultatelor obținute. Apoi am început să licitez pentru job-uri, cu ofertă personalizată, cum zice la manual, nu cu scrisoare de intenție standard și cu copy-paste.

    Bilanțul la 2 luni:

    1. Mare parte din job-uri la care am aplicat sunt încă în curs de analiză a ofertelor. Pe lângă faptul că termenul ales pentru depunerea candidaturilor este foarte mare (chiar și 3 luni), procesul de selecție durează și el fooooooooooarte mult. Și e normal să fie așa. Dacă aștepți timp de 3 luni candidaturi, vei primi foarte multe și îți va lua mult timp să alegi. Deci, ritmul este extrem de lent.
    2. Job-urile au fost retrase de către cel care le-a postat, fără nicio explicație . În unele cazuri, am fost contactată pentru a mi se cere aceleași detalii din oferta inițială, dovadă că aceste oferte, chiar și personalizate, nu se citesc. Alt răspuns, personalizat, evident. Și, la final, retragerea job-ului. Poate că s-a îngrozit când a văzut câte oferte are de citit!
    3. Se lucrează pe nasturi, cel puțin în traduceri. Cei care trimit oferte licitează la niște prețuri dezonorante, uneori la mai puțin de un sfert din prețul propus. Adică ai un job pentru care ofertantul este dispus să cheltuiască 60 euro și se licitează la 11 euro! E un exemplu. În condițiile în care pentru o traducere un tarif onest și acceptat de majoritatea traducătorilor care își cunosc valoarea muncii este de 0,9 Euro pe cuvânt, freelancer-i care nu au nimic în comun cu această meserie, licitează la 0.019 Euro / cuvânt!!!!! Am văzut joburi de traduceri de câte 15 pagini la care a câștigat oferta de 15 euro. Adică un euro pe pagină, adică 4.5 RON!!!!!!!!!!! Și la o dugheană de termopan din provincie autointitulată Birou de traduceri primești 13 RON pe pagină, ca traducător. Să facem un calcul. Un traducător experimentat traduce 10 pagini în 8 ore. Adică 45 RON pe zi, la prețul oferit de românașii noștri, adică 5.6 RON / oră!!!!! Până și un muncitor necalificat dintr-o fabrică câștigă 8 RON / oră!!!!!!!!!!!!!!!!!! Este absolut degradant să te oferi să muncești aproape 2 zile pentru 4 pachete de țigări!

    Singurul site care nu permite dumping-ul este peopleperhour. Dacă vrei să licitezi la mai puțin de 80% din suma propusă, oferta nu este trimisă.

    Am venit cu aceste precizări pentru că, peste tot pe unde citești, aceste site-uri sunt prezentate ca un pământ al făgăduinței. Lucurile nu stau chiar așa. De fapt, este vorba despre cât de jos ești dispus să lași prețul, din păcate…

  5. @Ada: ai dreptate si depinde de experienta fiecaruia. Sunt oferte foarte penibile fiindca sunt si persoane care accepta. Acolo concurezi cu indieni si alte persoane din Asia si America de Sud unde cu 2 euro pe zi traiesc destul de bine.

Lasă un comentariu