Chinezu la Botoșani

Ieri a fost o zi interesantă. A venit prin Botoșani Chinezu (Cristian China Birta) printr-un proiect de la Salvați Copii iar spre seară a vrut să se întâlnească și cu bloggeri locali.

Inițial se aștepta să fim 2-3 persoane. În schimb, am fost 14 persoane, din care 12 bloggeri și 2 însoțitori de bloggeri. Ne-am organizat destul de repede, având în vedere că Adi a primit un e-mail în jurul orei 10:00 și în câteva ore ne-am adunat o mână de bloggeri.

Ca locație a fost ales Chrome bar iar băieții au dat muzica mai încet pentru a ne auzi. Eram totuși 4 mese lipite una lângă alta, cel mai numeros și cel mai gălăgios grup de acolo.

Am discutat atât despre ce înseamnă să ai un blog, despre comunitățile de bloggeri din România, BlogalInitiative, am promovat puțin și Muzeul Vieții Cotidiene în Comunism și tabăra de jurnalism – care va fi la Ipotești iar bloggeri au un număr destul de mare rezervat – despre cheile succesului în blogging, despre pălincă și horincă și mult mai multe.

Mi s-a părut faină ideea pe baza căruia a fost creat BlogalInitiative. Comunitățile de bloggeri au anumite etape de dezvoltare iar la un moment se atinge un nivel destul de sensibil care dacă e trecut cum trebuie atunci comunitatea poate să evolueze, să se maturizeze. Acea problemă sunt bani.

Dacă comunitatea e activă va atrage atenția unor sponsori/finanțatori și pentru a nu se selecta bloggeri pe baza de prietenie e mai indicat să fie aleși în urma unui concurs. Aici intervine platforma BlogalInitiative. Ideea e foarte bună și sper ca bloggeri botoșăneni să aibă parte de campanii locale, așa cum e în Sibiu, Iași, Bacău și alte orașe.

Sa vorbit și despre avantajele de a avea un blog, iar cel mai mare fiind faptul că nu mai ești singur.  Iar dacă investești timp și resurse (chiar și financiare) în blogul tău poți să căștigi destul de multe de pe urma lui. Nu neapărat bani. Lui Chinezu iau trebuit 2 ani și jumătate până când a început să aibă parte de beneficii financiare.

Au fost abordate multe subiecte, am stat până la urmă 4 ore și ceva.

La întâlnire au venit și bloggeri Cristi  și Bogdan. Cu ei am discutat mai multe despre perioada comunistă și faptul că Muzeul este unul mai mult pedagogic, unde tinerii vor învăța cum au trăit românii în acea perioadă. Cu bune și rele.

Bloggeri Botoșăneni prezenți: Adi BolocanGabriel UrsuAndreea BrumariAndra DaniliucOvidiu Prohniuc (+însoțitor de blogger), Ana IftodeanuIoana MatfeevMagdalena CazaciucNicoleta Bucsa (+însoțitor de blogger), Ursache Claudia-Mihaela și Gînga Mioara-Claudia.

poza 1

poza 2

Foto: Gabriel.

Un comentariu

Lasă un comentariu