Promovare în online și offline

O companie, o instituție, o organizație (ONG) ori un blogger care dorește să își vândă produsele, serviciile, ori să își facă cunoscut un proiect ori pur și simplu să se facă cunoscut, trebuie să își creeze o strategie de promovare pe termen scurt, mediu și lung. Cei mai mulți își creează o strategie pe termen scurt și de obicei se gândesc că făcând doar promovare pe Facebook vânzările vor crește exponențial, la fel și numărul de clienți și vizitatori pe site/blog.

Doar că o strategie de promovare trebuie gândit pe termen mediu și lung, și luat în calcul cât mai multe canale de comunicare, atât în online cât și în offline.

O strategie mai întâi trebuie să răspundă la următoarele întrebări: 1. Cine suntem? Misiune, viziune.

2. Ce facem? – Oferim produse ori servicii?

3. Cui ne adresăm? Trebuie analizat piața, publicul țintă și concurența.

4. Care sunt obiectivele?

5. Ce resurse avem? Financiare, umane, materiale.

6. Cum vom măsura rezultatele?

După ce s-a răspuns la aceste întrebări se trece la schițarea unei strategii.

Pentru a avea efecte o strategie trebuie creată pe termen lung. Știu, am mai spus dar voi mai repeta până când te vei plictisi și va fi imprimat în subconștientul tău.

Pe internet vei găsi foarte multe informații și modele de strategii așa că eu doar voi enumera doar câteva canale de promovare și te voi lăsa pe tine să alegi care sunt cele mai bune pentru ceea ce tu ai nevoie. Deși cred că e bine să ne folosim de cât mai multe canale totuși nu toate sunt bune pentru ceea ce tu ai nevoie. De exemplu Twitter și Linkedin nu merg la toate produsele ori serviciile, iar un canal de Youtube e bun doar atunci când intenționezi să creezi video cu și despre produsul/serviciul oferit.

Promovare în online: – site cu blog. E indicat ca site-ul să aibă și opțiunea de comentarii și să ai un blog. Blogul te ajută să crești în SEO și în Google.

– pagină de Facebook, nu cont de Facebook. Sunt persoane care încă creează cont de Facebook în loc de pagină. Să știi că Facebook îți oferă posibilitatea să creezi o pagină de Facebook fără să ai cont. Și de asemenea o pagină de Facebook nu trebuie tratată ca și un cont, să postezi poze cu pisici ori video amuzante, care nu au legătura cu produsul/serviciul oferit.

– cont de Twitter. Dacă consider că ar ajuta și crezi că ești o persoană care folosește eficient contul atunci îl poți folosi. Dacă nu, mai bine nu.

– cont de Linkedin – această platformă e bună pentru a avea un cont a firmei și e de ajutor atunci când vrei să recrutezi oameni.

– cont pe Youtube – e bun doar atunci când vrei să creezi video pentru produs/serviciu.

– Instagram – doar dacă intenționezi ca pozele să facă parte din strategie.

Promovare în offline:  – anunturi ziare

– bannere

– afișe

– pliante

În mare cam acestea sunt.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s