Informare şi grup

Într-un articol anterior am vorbit puţin despre turismul în România, despre faptul că avem munţi, mare şi deltă doar că preţurile sunt ori prea mari ori nu sunt condiţiile promise şi cei mai mulţi turişti nu se informează înainte, nu caută informaţii cu privire la obiectivele turistice din zona unde se vor caza, nu caută cu privire la cazare hotel, informaţii cu privire la privire la alternativele de ocupare a timpului liber în cazul în care vremea nu ţine cu ei.

Poate şi din cauză că nu sunt prea multe site-uri cu informaţii utile şi sigure, poate fiindcă vor doar o simplă evadare din stresul oraşului şi puţin linişte şi aer curat e suficient pentru ei.

Când eram student am prins câteva oferte de tabere de iarnă şi de vară, la munte. De fiecare dată căutam minimul de informaţii, ceva numere de telefon, mersul trenurilor şi a mijloacelor de transport (dacă existau), informaţii cu privire la obiectivele turistice din zona respectivă şi puţină istorie.

Îmi amintesc când am fost la Zărneşti, Braşov. La momentul respectiv site-ul localităţii era vai de capul lui, dar cel puţin avea ceva informaţii utile şi actualizate. A fost o experienţă interesantă, plus aveam colegi studenţi din toată ţara. Deşi cazarea nu era tocmai de 3 stele, nici de 2 nu era, asta nu a fost un impediment. Am făcut şi foc de tabără, am mers pe munte, pe Piatra Craiului (deşi erau unele porţiuni destul de periculoase şi alunecoase) şi când am ajuns sus am fost impresionat de frumuseţea naturii şi de „covorul” de sub picioarele noastre. Un „covor” moale, format din straturi de frunze moarte, dar foarte interesant şi ok.

O fază mişto a fost la coborăre când o parte dintre noi ne-am decis că ar fi mai uşor dacă am luat o scurtătură. Mda…ce mai scurtătură. Nu doar că ne-am rătăcit şi am „economist” câteva ore bune dar traseul era destul de periculos. Am urmat albia unui rău secat care avea bucăţi abrupte de 6-9 metri, perpendicular. Acolo aventură, să ocolim şi să ne asigurăm că nimeni nu îşi va rupe gâtul. Păcat că nu mai găsesc pozele din perioada respectivă.

Deci un turist, pe lângă infromare, ar trebuie să aibă şi un grup ok şi activ pentru a avea amintiri interesante şi amuzante. Deşi la momentul respectiv situaţiile nu vor fi deloc amuzante.

Lasă un răspuns

