Probleme de comunicare în offline – ca blogger

De când am început să devin mai activ pe blogul personal am observat că îmi este puţin mai greu să comunic în offline. Nu greu în sensul că nu mai ştiu cum să comunic ori că sunt timid. Greu în a a-mi exprima gândurile aşa cum le exprim în online. Cred că acest lucru e valabil şi pentru persoanele care comunică mult pe Facebook.

Sursa foto

Eu sunt obişnuit să scriu ceea ce gândesc. Dacă acum îmi vine în minte să scriu ceva o voi face. Iar dacă nu îmi convine ori mă răzgândesc voi şterge ori rescrie. Atunci când scriu un aricol îl rescriu de 2-3 ori, cel puţin. Urmăresc şi firul logic al articolului, corectez greşelile gramaticale (dacă le observ) şi completez diacriticile, acolo unde lipsesc. Îmi va lua între 20 de minute până la câteva ore bune pentru a scrie un articol, pentru a mă documenta (dacă vreau să ofer un articol cu informaţii utile şi concrete), pentru a cere puţin feedback înainte de a-l publica, pentru a găsi fotografia şi/sau vidoclipul potivit.

Dar în comunicare din offline, face2face, e cam greu să îţi „rescrii” mesajul. O dată ieşită din gură, e afară pentru toţi care o pot auzi. Plus atunci când eşti într-un grup nu reacţionezi pe moment la anumite faze şi fraze. Fiindcă eşti obişnuit să tratezi comunicare în alt mod.

Iar cea mai eficientă metodă de a o „trata” e să ai o viaţă activă în online, nu doar în offline. Să îţi adaptezi comunicarea în funcţie de mediu. Ca un politician. Îţi adaptezi discursul în funcţie de publicul din faţa ta.

3 comentarii

  1. La mine e invers. Inainte de a avea blog aveam probleme cu socializarea insa blogul m-a ajutat sa trec peste si sa fiu o persoana care, dupa ce o cunosti, va vorbi destul de mult.

Lasă un răspuns

