Primele 100 de zile ale unui Fundraiser

Primele 100 de zile ale unui Fundraiser” este un pdf gratuit, oferit de Asociaţia pentru Relaţii Comunitare, cu 104 pagini însă foarte ușor de citit. Fiecare pagină e câte un sfat. Deşi sfaturile sunt mai multe pentru organizaţie socială ele pot fi implementate şi de o organizaţie de tineret, culturală, sport ş.a.m.d..

Dacă nu ai timp să treci prin toate punctele de mai jos, ori prin pdf., atunci voi enumera câteva idei, pe care eu le-am considerat relevante:

–          Înainte de a începe munca cunoaşte organizaţia, beneficiarii, voluntarii, angajaţii şi desigur donatorii (foştii şi actualii).

–          Mai bine de 80% din activitatea de fundraising înseamnă comunicare. Atât în interiorul organizaţiei cât şi în exteriorul ei. Mesajul atrage fondurile.

–          Ţineţi voluntarii aproape dar donatorii şi mai aproape. Un donator e ca şi un voluntar. Trebuie să îl motivezi, să îi comunici ceea ce are nevoie să audă, să păstrezi legătura cu el/ea constant, chiar şi dacă nu mai e cu organizaţia.

–          Foloseşte toate canalele de comunicare. Iar atunci când apelezi la site-uri şi bloguri păstrează constant legătura cu ei. Cineva care te cunoaşte te va promova mai uşor şi mai pozitiv.

–          Disciplina înseamnă performanţă.

  1. Stabilește-ți întâlniri cu oameni cheie (5-7 oameni din propria organizație).
  2. Citește planurile organizației.
  3. Citește buletinele informative din ultimul an(ale organizației).
  4. Citește raportul anul al organizației (de preferabil din ultimii 3 ani, astfel vei avea o imagine de ansamblu a organizației).
  5. Familiarizează-te cu structura organizației.
  6. Găsește datele de logare pentru conturile importante.
  7. Verifică dacă site-ul web este pregătit pentru a atrage fonduri.
  8. Actualizează conținutul legat de atragerea de fonduri de pe site (trebuie să existe o pagină pentru a mulțumi donatorilor și o listă cu donatorii).
  9. Identifică o problemă urgentă.
  10. Rezolvă problema.
  11. Rezolvă o problemă importantă pentru șeful tău.
  12. Lucrează la un mini proiect important pentru sufletul tău (Oamenii satisfăcuți muncesc mai cu spor).
  13. Află cum văd colegii tăi rolul tău în organizație.
  14. Întâlnește-te cu coordonatori de proiecte/programe sau servicii.
  15. Întâlnește-te cu beneficiarii organizației (A se repeta cel puțin o dată la 3 luni de zile).
  16. Trage-ți sufletul.
  17. Fă o listă cu cei mai importanți donatori ai organizației.
  18. Întâlnește-te cu cei mai importanți donatori ai organizației.
  19. Scrie despre atragere de fonduri pe Facebook sau pe blog (Concentrează-te pe poveşti, oameni şi emoţii).
  20. Revizuiește calendarul organizației pentru următorul an (Încearcă să identifici oportunităţile şi ameninţările pentru atragerea de fonduri.).
  21. Analizează lista donatorilor organizației (E vremea să te preocupi de matematica atragerii de fonduri.).
  22. Întreabă colegii ce cred despre atragerea de fonduri (Trimite colegilor un chestionar scurt, uşor de completat despre modul în care vâd ei activitatea de atragere de fonduri.).
  23. Roagă-ți seful să te ia la o ședință importantă.
  24. Contruieşte profilul unui donator (E vorba mai ales de profilul comportamental: unde lucrează, cum îşi petrece timpul liber, ce interese şi preocupări are, de unde îşi ia informaţiile, cum ajunge la serviciu, etc.).
  25. Încearcă să înțelegi motivațiile donatorilor.
  26. Rezolvă o criză.
  27. Analizează competiția locală (Nu uita: competiţia este firească şi sănătoasă!).
  28. Analizează competiţia organizaţiilor cu misiune similară.
  29. Încearcă să înţelegi de ce nu se întâmplă deja.
  30. Află de  ce se tem oamenii (Află care sunt reţinerile colegilor când vine vorba de atragerea de fonduri.).
  31. Dă feedback pozitiv.
  32. Identifică oamenii cheie din Social Media (Identifcă 5-10 profiluri sau pagini din social media pe care TREBUIE să le urmăreşti, fie că e vorba de oameni pe care îi respecţi sau organizaţii cu care eşti în competiţie.).
  33. Găseşte persoane relevante pe siteurile de networking (de ex. Linkedin)
  34. Voluntariază în propria organizaţie.
  35. Fă o donaţie unei organizaţii concurente (Analizează modul în care ţi se mulţumeşte, cum se comunică cu tine şi ce primeşti în schimbul donaţiei.).
  36. Analizează cum apare atragerea de fonduri pe pagina de Facebook.
  37. Abonează-te la 10 bloguri din domeniul de activitate al organizaţiei.
  38. Scrie povestea unui beneficiar (Arată impactul pe care îl are organizaţia ta prin intermediul unui beneficiar. Asigură-te că incluzi şi punctul lui de vedere. Oferă exemple cum mici contribuţii pot schimba viaţa unei persoane. Ori de câte ori poţi include imagini sau un citat.).
  39. Scrie povestea unui donator (Alege un donator mai vechi pentru ca povestea să aibă substanţă.).
  40. Adună fotografii relevante pentru atragerea de fonduri.
  41. Cere bani unui donator individual (…întâlneşte-te cu un donator individual şi cere-i o donaţie pentru progamul lui preferat.).
  42. Apucă-te de networking offline (…întâlneşte-te cu oameni şi încercă să legi contacte noi pentru tine şi pentru organizaţie. Să ţii legătura cu acei oameni este mai important decât să îi cunoşti. Încearcă să te gândeşti ce ai putea tu sau organizaţia ta să faceţi pentru ei.).
  43. Scrie scrisori de mulţumire.
  44. Identifică 10 canale media importante.
  45. Fă o favoare cuiva.
  46. Cere o favoare cuiva.
  47. Cere bani unui reprezentant al sectorului de afaceri (La orice întâlnire încearcă să afli mai multe despre interlocutorul tău, despre interesele lui şi modul în care ai putea să îl ajuţi.).
  48. Caută un voluntari sau un intern.
  49. Clasifică donatorii existenţi.
  50. Revizuieşte mesajele de atragere de fonduri.
  51. Construieşte produsele de atragere de fonduri.
  52. Scrie un comunicat de presă (..despre atragerea de fonduri.).
  53. Schiţează planul de atragere de fonduri (… şi cere feedback liderilor organizaţiei şi colegilor.).
  54. Evaluează sistemele de newslettere.
  55. Setează-ţi alerte (Foloseşte Google Alerts pentru a vedea ce scriu alţii despre organizaţia ta, despre atragarea de fonduri sau despre domeniul tău de activitate. Alege 10-15 cuvinte cheie relevante. Vezi ce se scrie despre donatorii majori ai organziaţiei şi despre competiţie. Astfel vei fi mereu la curent cu ce se intamplă.).
  56. Vizitează-ne! (Se referă la Asociaţia pentru Relaţii Comunitare).
  57. Cine din echipă şi conducere te poate ajuta? (Fă o listă cu oamenii din echipă şi din consiliul de conducere care crezi că te-ar putea ajuta în munca ta. Scrie elemente specifice cu care pot fi de folos activităţii de atragere de fonduri.)
  58. Există donatori care te pot ajuta?
  59. Abonează-te la 10 bloguri relevante pentru atragerea de fonduri şi comunicare.
  60. Schitează un buget pentru atragerea de fonduri. (Nu neglija costurile de dezvoltare ale atragerii de fonduri şi pentru învăţare.)
  61. Construieşte o bancă de informaţii pentru atragerea de fonduri.
  62. Evaluează baza de date a organizaţiei. (Atragerea de fonduri înseamnă comunicare personalizată iar aceasta înseamnă ordine. Iar asta înseamnă o bază de date.)
  63. Analizează reflectarea activităţii de atragere de fonduri în raportul anual al organizaţiei.
  64. Scrie 5 scrisori de mulţumire unor donatori importanţi.
  65. Pune în calendar zilele de naştere al persoanelor importante pentru atragerea de fonduri.
  66. Afla mai multe despre 5 persoane importante pentru organizaţia ta.
  67. Evaluează ce s-a întâmplat până acum în munca ta.
  68. Trimite o solicitare prin email unui segment de donatori.
  69. Întâlneşte-te cu 3 jurnalişti/ bloggeri.
  70. Identifică instruirea, consultanţa sau informaţiile de care ai nevoie în munca ta.
  71. Fă un audit de atragere de fonduri al organizaţiei tale.
  72. Include dezvoltarea atragerii de fonduri în cererile de finanţare ale organizaţiei tale.
  73. Învaţă ceva nou.
  74. Analizează şi evaluează brandul organizaţiei.
  75. Scrie o cerere de finanţare pentru un donator instituţional.
  76. Mergi la un curs sau atelier de storytelling.
  77. Actualizează-ţi fişa de post.
  78. Alege 5 donatori existenţi cu care vrei să îmbunătăţeşti relaţiile.
  79. Alege 5 donatori potenţiali pe care vrei să-i aduci mai aproape de organizaţie.
  80. Dezvoltă o strategie de creare de conţinut pentru atragerea de fonduri.
  81. Organizează un mic curs intern de atragere de fonduri.
  82. Îmbunătăşeşte situl pentru atragerea de fonduri.
  83. Citeşte o carte de atragere de fonduri.
  84. Explică prietenilor sau rudelor ce face organizaţia ta. Încearcă să obţii o donaţie.
  85. Scrie (sau rescrie) mesajul de 30 de secunde al organizaţiei tale.
  86. Contribuie la dezvoltarea profesiei de fundraiser. Aderă la codul etic.
  87. Fă un serviciu unui donator.
  88. Mergi la un eveniment de atragere de fonduri şi fă o donaţie. (E cel mai bun mod să-ţi dai seama cum se simt donatorii tăi când vin la evenimentul tău şi de a analiza competiţia.)
  89. Revizuieşte bugetul de atragere de fonduri.
  90. Fă un calendar pentru următoarele 6 luni.
  91. Scrie un studiu de caz.
  92. Revizuieşte toate formularele folosite.
  93. Mergi la un curs de atragere de fonduri.
  94. Bea o cafea cu un fundraiser de la altă organizaţie.
  95. Ieşi din zona proprie de confort.
  96. Vino la Conferinţa de Atragere de fonduri.
  97. Definitivează planul de atragere de fonduri şi trimite-l şefului.
  98. Gaseşte-ţi un coach.
  99. Pregateşte-te pentru evaluarea primelor 5 luni.
  100. Fă o plimbare lungă într-un loc drag.

 

Şi dacă demarezi campanii umanitare Google îţi oferă, gratuit, un grant de 10.000 USD pentru promovare în online a campaniei, prin programul Google Ads Grant.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s