Tendințe în publishingul online în 2014-2015

E-book-ul gratuit „Tendințe în publishingul online în 2014-2015” este o culegere de interviuri cu 15 persoane din diferite medii – antreprenori, jurnaliști, directori și 6 bloggeri. Oameni care au reușit să se afirme și să facă față cu succes tuturor transformărilor din ultimii ani, în publishingul online românesc.

Este un proiect a lui  Alex Negrea si Costin Cocioaba și pentru a-l downloada gratuit intrați aici.

tendinte-publishing-online-2014-2015

Sursa foto

Sfaturile și sugestiile sunt atât pentru tineri antreprenori cât și pentru jurnaliști, oameni din marketing și PR, directori și bloggeri. În special bloggeri noi.

O parte din idei: – calitatea conținutului e mai important decât cantitate;

– publisherii locali să își concentreze resursele la nivel local ori regional;

– reinventarea conținutului existent;

– în viitor va exista un mix între foto și text scurt; un foto reportaj care va aminti de benzile desenate ca structură, dar va avea drept ilustrație fotografia jurnalistică;

– fiecare rețea are propriul stil de comunicare. Ceea ce merge pe WordPress nu va merge și pe Instagram și mult mai multe.

Deși fiecare are destul de multe informații valoroase voi scrie doar câte 1-2 idei de persoană. Te voi lăsa pe tine să citești și să alegi informațiile relevante și pentru tine.

 

Costin Cocioaba

„publishingul face parte din viața oricărui brand care a fost conștient că gestionarea unei platforme proprii de comunicare vine la pachet cu mult mai multe beneficii decât potențialele probleme de imagine pe care le-ar putea avea.”

„Trăim astăzi, în România, două revoluții. O revoluție mobile, care schimbă iarăși obișnuințele de consum al informației, și una social media, în care oricine poate avea o părere publică, la o distanță de câteva tap-uri pe ecranul unui device mobil. „

 

Alexandru Negrea

„Cred că mediul online oferă, în acest moment, oportunități nelimitate pentru orice utilizator care poate livra/publica conținut unic, de calitate și bine documentat din orice domeniu. Singura condiție e să accepte schimbările, să se adapteze la ele și să rămână tot timpul concentrat pe calitate în defavoarea cantității. „

 

Robert Berza (Digital content strategist, ex Head of Internet Division CME)

„Cred cu tărie că de acum până în iarna lui 2016-2017, există o șansă importantă pe care publisherii de conținut general o pot îmbrățișa: jurnalismul pro-activ, combativ și argumentat. „

„Nu cred într-o formulă corectă pentru toată lumea, dar cred că fiecare produs trebuie să fie în aceste media și că trebuie să încerce până când găsește soluția cea mai bună. „

 

Sebastian Cochinescu (New Media Director BURDA România)

„Aplicațiile mobile care vor clona conținutul web nu vor atrage cititori. Interactivitatea va fi cheia conținutului consumat pe mobil.„

 

Alex Giboi  (Director General Agerpress)

„Calitate în volum mare… „

„…despre documentare îndelungată înainte de scrierea unui subiect, despre respectarea normelor jurnalistice, și nu în ultimul rând, despre păstrarea unei decențe a scriiturii. „

 

Cristian Lupşa (Editor Decât o Revistă)

„Publisherii români ar trebui să-și diversifice modurile de a măsura succesul și altfel decât după numărul de afișări.„

„Trebuie să luăm în calcul și dispariția “mijlocului”. Studiile arată că oamenii citesc lucruri extrem de scurte sau extreme de lungi. Mijlocul -articole de 700-1,000 de cuvinte și echivalentul lor în video (clipurile de 2-3 minute) -sunt cele mai neglijate.„

 

Cristian Pantazi (Redactor Sef Hotnews.ro)

Spre ce tipuri de conținut crezi că ar trebui să se îndrepte publisherii români în 2014-2015 și pe ce tip de platformă?

Eu aș milita pentru conținutul local/regional. Iată cîteva motive:

-e loc de creștere, cele mai multe dintre titlurile actuale avînd un mare deficit de credibilitate;

-se pot monetiza inclusiv prin anunțuri, pe lîngă formele clasice de publicitate. Plus că în local există sute de companii mari care ar putea fi relativ ușor convinse să sprijine proiecte editoriale decente și oneste din punct de vedere editorial;

-campania anticorupție în rîndul baronilor locali va duce la dispariția multor titluri din piața locală/regională, titluri care depindeau politic de acești baroni și care distorsionau piața de publicitate. Ca atare, acest loc va trebui umplut. Cine are curajul să intre în piață? „
Augustin Roman (Head of Digital Antena TV Group)

„Aș împărți în două categorii publisherii. Prima, cei mari, cu site-uri ce au deja o audiență confortabilă. Ei ar fi bine să meargă către zona de servicii și să încerce astfel să monetizeze audiența, să ia bani puțini de la cît mai mulți. A doua categorie, publisherii mici, cred că ar trebui să se regrupeze pe nișe clare și să-și construiască aici comunități. „

„Şi cei mici, și cei mari ar fi bine să acorde în paralel o mare atenție mobilului și să fie prezenți în această zonă cu variante atractive ale produselor lor și cu aplicații derivate din acestea. „

 

Mihai Seceleanu (CEO & Founder InternetCorp)

„Soluția este nișa + quality + real engagement cu comunitatea de cititori (nu ce se înțelege azi prin engagement, respectiv Facebook). „

 

Dragos Stanca (Managing Partner Thinkdigital)

„… publisherii locali au, în opinia mea, o singură șansă pe termen mediu: consolidare și/sau repoziționare. „

 

Marta Usurelu (Redactor Sef Revista Biz)

„Tag-urile devin tot mai importante…„

„O altă oportunitate pe care o văd este ceva ce aș numi reinventarea conținutului existent –stăm pe munți de date, iar aceste date pot fi refolosite în forme și formate ce nu existau la vremea generării lor. „

„Conținutul de calitate bine țintit spre o nișă bine definită va aduce stabilitate și soliditate unui proiect de publishing nou. „

 

Robert Zanescu (Director Marketing și Comunicare Bancpost)

„Bloggerii reinventează atât jurnalismul cât și publishingul. Ei sunt răspunsul cererii din piață, o cerere ce indică o nevoie nesatisfăcută la intersecția “creare de conținut” și “distribuitor de credibilitate”. „

„Astăzi lupta se dă în mod esențial pe “share of attention”. Pe felul în care reușești să captezi, ca brand comercial, atenția consumatorului prin informații relevante disponibile pe canalele tale de media. Dacă bătălia pentru “share of attention” este câștigată, șansele brandului comerical să maximizeze “share of wallet” cresc considerabil. „

 

Cristina Bazavan (jurnalist și blogger)

„Daca ai o selecție inteligentă de persoane/ reviste/companii pe care le urmărești pe Twitter, poți utiliza acest canal ca pe o agenție de știri foarte personalizată și targetată pentru nevoile tale. E o unealtă care “îți dă” content. „

„Viitorul cred că va fi într-un mix între foto și text scurt; un foto reportaj care va aminti de benzile desenate ca structură, dar va avea drept ilustrație fotografia jurnalistică. „

„Întrebările din jurnalism (cine, ce, cum, cînd, unde) sunt completate acum de “ce am de comunicat”, „cui comunic” și „care e obiectivul meu cînd comunic, ce reacție vreau să obțin de la cititor” pentru că ne luptăm cu o durată de concentrare (attention span) mai mică de 2 minute și trebuie să învățăm să respectăm timpul pe care ni-l acordă cititorii. „

 

Cristian China-Birta (Managing Partner Kooperativa.ro și blogger)

„…de multe ori, pe multe rețele sociale nu ești prezent ca blogger, ci ca brand. O nuanță teribil de importantă….pe rețelele sociale nu neapărat conținutul de pe blog este atractiv, ci ceea ce spui tu, ca brand. „

„….cred că viitorul va fi al bloggerului-jurnalist mai mult decât al bloggerului-blogger. „

„Top 3 recomandări din partea mea pentru cineva care vrea să își facă blog ca să facă bani sună fix așa:

1. Nu îți face blog decât dacă știi sigur că ești în stare să vezi bloggingul ca pe un business.

2. Dacă ai decis că blogul tău este un business, pregătește-ți business planul și banii pe care urmează să îi investești (nu te mai amăgi ca poți să scoți bani dacă nu bagi bani).

3. Ai răbdare. Fii încăpățânat. Crede cu adevărat în ce faci. Şi după vreo doi ani o să îți dai seama dacă ești pe drumul cel bun sau nu.„

 

Alex Ciucă (Managing Partner Superior Media și blogger)

„Reţelele sociale rămân o componentă importantă în construirea brandului pentru un blogger. Nu doar că aduc trafic, dar pot consolida brandul„

„….75% din articolele pe care le citesc sunt găsite pe reţelele sociale. „

 

Radu Dumitru (blogger)

„…..tonul mesajelor (de pe alte rețelele de socializare) trebuie să fie unul personal, similar cu ce scrii pe blog. Nu-ți trebuie o „personalitate” diferită pentru fiecare platformă în parte. „

„Bloggerul ar trebui să-și spună părerea personală despre ce se întâmplă, ce vede, ce a aflat chiar și în premieră, să arate avantaje și dezavantaje, să facă paralele sau analize. „

„Cred totuși că fiecare blogger trebuie să abordeze și subiecte personale prin articole care să apropie mai mult cititorii de omul din spatele acelui site. Asta dacă vrea să spună în continuare că scrie pe un blog, nu pe un site de nișă. „

 

Cristian Manafu (Senior Consultant, Managing Partner Evensys, blogger)

„Cred foarte mult într-un calendar editorial pentru orice fel de blogger. Generalist sau nișat. „

„Să accepte că astăzi banii din blogging vin doar dacă poți arăta volum, calitate și brand. „

 

Vali Petcu (blogger)

„90% din bloguri nu au o poziționare clară. Sunt doar bloguri….Nu sunt bloguri magazin, nu sunt bloguri personale, nu sunt bloguri profesionale. Sunt un amalgam care nu scoate în evidență în nici un fel calitățile autorului, „

„Să fie pregătit să muncească doi ani pe gratis în construirea unei audiențe înainte să facă vreun ban, să nu se arunce la primii bani care i se flutură pe sub nas (să nu se vândă ieftin) și să nu își aleagă o nișă stupidă gen mondenități, scris după rețetă pentru femei prostuțe sau scris după rețetă despre dezvoltare personală, dacă nu vrea să fie luat în derâdere de restul. „

Anunțuri

4 comentarii

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s