Bun de tipar din 93′

Când eram în Cluj şi mă mai plimbam prin oraş, cu orele, am văzut, ori auzit, acest slogan: Bun de tipar din 93′  Iar această expresie mi-a rămas întipărită în memorie destul de mult timp. Ce înseamnă să ai un slogan care să prindă, ori cineva care se plimbă şi o prinde din mers, rămânând în memorie. Mai târziu am aflat că era un slogan a vobiscum.ro care se ocupă cu tipărire.

Pentru o companie un slogan bun e la fel de important ca un logo bun. Trebuie să fie ceva simplu, ceva uşor de recunoscut şi care să intre în memoria individului şi a colectivului.

Dar nu e important doar să ai un slogan care să prindă, mai sunt şi alte elemente importante care conferă putere unui slogan şi a unei companii. Ele sunt (din ceea ce ştiu eu):

– să fie memorabil;

– trebuie să existe o identitate prestabilită;

– îmbrățisează și promovează o valoare;

– să fie profund pozitiv;

– să te facă să acţionezi;

– te așază în paradigma produsului ori a serviciului, prin modul în care acesta spune o poveste despre lume;

– se caută promovarea unei valori unicat, care, desigur, lipsește concurenței;

– generează o multitudine de contexte în care poate fi folosit, ca de exemplu: Just do it!

– să nu conţină multe cuvinte;

– să fie „cântabil”, adică sa aibă o linie melodică expresivă;

– să nu conţină nici o negaţie sub orice formă ar fi aceasta.

Aceste cerinţe sunt foarte greu de îndeplinite simultan. Dar un slogan reuşit ar trebui să cuprindă cel putin o parte din aceste cerinţe. Fiindcă un slogan reuşit aduce numelui şi brandului însăşi o aură de magie. Poate susţine orice campanie de comunicare a brandului făcând apel doar la valorile evidenţiate prin natura lui semantică. Este foarte greu de găsit acele cuvinte care să poată reflecta ele singure întreaga esenţă a brandului. Dar în momentul în care a fost găsită brandul este înzestrat cu un avantaj uriaş în procesul de comunicare a valorilor sale. Spre deosebire de numele brandului şi imaginea grafica a acestuia reprezentată de sigla, elemente de identitate ce nu pot fi schimbate cu uşurinţă, sloganul are atributul de a fi “în pas” cu vremea şi poate suferi modificări în funcţie de strategia de comunicare a brandului la un moment dat.

Cum am spus încă de la început: un slogan bun te face să te gândeşti la companie, chiar şi după ce nu mai ai contact cu ei.

 

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s