Prin Cluj

 

De aproape o săptămână sunt în Cluj și lucrurile merg mai bine decât mă așteptam. Am venit din necesitate, nu din plăcere, fiindcă m-am plictisit să caut job bun în Botoșani și să nu găsesc nimic. Desigur am încercat și Iașul, însă decât să mă angajez la un call-center ori la un supermarket în Iași mai degrabă aș fi stat în Botoșani. Cel puțin așa aș fi avut mai mulți bani în buzunar.

Cum timpul trece, frustrarea se adună și am decis că am nevoie de un nou început însă nu într-un oraș pe care îl cunosc, dar să fie destul de agitat pentru a avea ce face când mă plictisesc și să îmi găsesc activități care să mă ajute la dezvoltarea personală, socială și eventual și cea profesională. Știind că nu îmi va fi ușor mi-am pregătit teren, așa puțin cât am putut: am rezolvat cu cazarea, astfel încat să nu fie prea scump; am trimis peste 250 de CV-uri pe 3 cele mai mari și active platforme online de recrutări din România ( ejobs, bestjobst și myjob); am programat câteva interviuri, atunci când am fost sunat și s-a putut programa și tot așa.

Mutatul într-un alt oraș e un pas important și pentru părinți, orice vârstă ai avea. De te muți pentru a merge la studiat ori pentru a munci ei tot timpul se vor îngrijora, probabil vor pregăti un bagaj/rucsac plin cu mâncare, doar să nu mori de foame, vor cumpăra lenjerii de pat nou de spui că au cumpărat lenjerii pentru hoteluri  și te vor suna o dată ori de două ori pe zi, cel puțin până când se vor obișnui cu faptul că ești plecat și ești în regulă.

După un drum de aproape 10 ore și știind că te așteaptă cel puțin 10 interviuri începând de ziua care vine nu prea ai chef și nici timp să explorezi orașul, deși în mare ai venit pentru oraș, pentru oamenii și ceea ce are de oferit. Dar am învățat că e bine să îți prioritizezi și să te concentrezi pe ceea ce e urgent după care vin celelalte puncte de pe listă. Deși am avut câteva experiențe interesante iar cea mai faină de până acum a fost în prima zi, în primele 10 minute când am ajuns în Cluj, când șoferul de taxi mă întreabă dacă nu sunt din Chișinău….mda….ce e de zis. Noi din provincie (Moldova) știm cel puțin o limbă străină dar foarte puțin știu rusa. E mult mai posibil să porți o discuție în engleză ori spaniolă cu o doamnă de la un ghișeu, decât rusa.

Oricum imediat ce se stabilesc lucrurile cu siguranță îmi voi găsi cel puțin o activitate extra care să îmi ocupe timpul și interesul, dar până atunci…cu Domnul înainte.

17 comentarii

  1. ok, ms, am sa ma inscriu si eu,
    Sincer nu am cautat niciodata un grup, dar uite ca e nevoie sa mai socializezi, macar noi intre noi 🙂

  2. Cum vrei, cred ca am fi singurii participanti, deci e garantat castigul, nu mai e concurs 😛
    si aveai sansa de a participa la un concert fain 🙂

Lasă un răspuns

