Tigara electronica

În urmă cu ceva timp am scris despre  faptul că am rămas uimit în Polonia cât de des am văzut că se fumează ţigări electronice. Şi nu doar în baruri şi pub-uri. Ci şi în autobuze, lângă copii mici, în instituţii publice. Oarecum era şi normal, fiindcă în Polonia e interzis prin lege să se fumeze în baruri şi puburi, se poate fuma doar în locuri speciale ori afară.

Nu voi mai vorbi despre efectele benefice ori negative pe care o are o tigara electronica ci despre o discuţie pe care am avut-o cu un botoşănean întors pentru vacanţă, din Anglia. 

Andrei îl cheamă şi am purtat o discuţie de mai bine de o oră despre acest subiect. În mare şi fiindcă am scris şi ştiam cât de cât despre subiect plus eram atât de plictisit încât trebuia să vorbesc cu cineva despre ceva interesant.

Îmi povestea că în Anglia sunt foarte mulţi (mai bine de jumătate de milion) care au o pufăitoare electronică, în primul rând fiindcă vor să renunţe la fumat iar în al doilea rând fiindcă nu mai suportă gustul pe care îl lasă fumul de ţigară. Preferând să aibă ţigări electronice cu gust de ciocolată ori căpşuni. Un alt motiv pentru care mulţi preferă să aibă o ţigară electronică e credinţa că astfel nu vor avea cancer, cel puţin nu de la fumat.

Un astfel de dispozitiv a devenit atât de popular încât a dat naştere unei noi subculturi. Sub numele de „vapers“, această subcultură reuneşte iubitorii de e-ţigări. Principala lor caracteristică este „tunarea“ cilindrului din care inhalează vaporii aromaţi. De la capete de mort pe post de muştiuc, la forme de manete de joc, până la asemănarea cu o telecomandă, pasionaţii de ţigări electronice au dus pe culmi extreme forma produsului.

Iar prietena lui franceză (care nu era momentan cu el) a auzit că un ministrul vrea să interzică utilizarea acesteia în locurile publice şi persoanelor care au sub 18 ani, fiindcă autorităţile se tem să nu se dezvolte o piaţă a drogurilor electronice fiindcă unii dintre producătorii de e-ţigări oferă spre vânzare arome lichide de canabis, lucru care poate transforma alternativa la fumatul clasic într-o invitaţie de a procura legal şi facil droguri. Probabil că fumătorii vor protesta, aşa cum e obiceiul francezilor când nu le convine ceva. Mă rog, discuţia a continuat mult fiindcă am vrut să îmi exersez şi puţin engleza.

Am vorbit şi despre România şi Botoşani. Cică în marile oraşe, cum ar fi Cluj ori Bucureşti, e-ţigara a prins destul de tare la public. Având în vedere că suntem un popor fumător iar ţigara e bine înrădăcinată în cultura noastră o să dureze ceva timp până când e-ţigara va prinde la public. Ori până când UE va impune interzicerea ei pe piaţă.

P.S.: există un site asemănător cu youtube doar că dedicat pufăitorilor şi anume vapetube.com.

Un comentariu

Lasă un răspuns

