Yoga si meditatia

De ceva timp vreau să mă apuc de meditaţie. L-a un moment dat am şi reuşit, vreo câteva săptămâni meditam vreo 10-15 minute în fiecare dimineaţă. Iar dintr-un motiv necunoscut (probabil ceva stupid, ca lenea) am renunţat. De fapt, nu m-am mai ţinut. Iar de acum doresc să mă apuc din nou însă în combinaţie cu ceva nou Yoga. Deşi sunt acelaşi lucru, doar că prefer mai multă mediaţie. Exerciţiile de la Yoga sunt create special pentru meditaţie. Cel puţin asta am înţeles din mica mea documentare de pe internet.

Te vei întreba de ce să aleg meditaţia? Fiindcă are următoarele beneficii: scade nivelul de stres, scade nivelul de anxietate, oferă o mai bună capacitate de concentrare, te ajută să dormi mai bine, te energizează, te învaţă cum să fii mai calm şi mai răbdător cu cei din jur, creşte capacitatea creativă, meditaţia îmbunătăţeşte empatia şi compasiunea, creşte cantitate de materie cenuşie si ai o memorie mai bună. Avantajele meditatiei zilnice ţin de faptul că prin relaxare, atât corpul cât şi psihicul tău îşi îmbunătăţesc starea. Meditația este o activitate dificilă și este nevoie de multă practică pentru a o îmbunătăţi. Cu cât o exersezi mai mult, cu atât mai ușor reuşeşti să-ţi menţii concentrarea. Progresul poate fi evaluat prin măsurarea timpului în care te concentrezi asupra unui singur gând, fără a te abate de la el. Este remarcabil că un astfel de lucru extrem de simplu poate avea un număr uluitor de beneficii pentru sănătate, iar 20 de minute pe zi este tot ceea ce este necesar pentru a obține rezultate benefice, cum ar fi reducerea stresului iar după 10 de zile intensive de meditație, oamenii pot ajunge la progrese semnificative în gândirea focalizată și contemplativă, în atenuarea simptomelor depresive și în amplificarea memoriei de lucru și a atenției susținute.

Yoga, ca o combinare între exerciții si meditație, conduce spre auto-cunoaștere şi eliberare, fiind practicată de mai bine de 5 000 de ani. O parte din beneficiile practicării Yoga: reducerea ori dispariţia grăsimii excesive de pe suprafaţa întregului corp; digestie mult ameliorată; încetarea căderii părului; revenirea culorii naturale a unghiilor; aspect şi culoare mai proaspete ale pielii şi mult mai multe.

Deşi recomand mai întâi să mergi la câteva şedinţe şi să vezi dacă ţi se potriveşte şi dacă poţi să te ţii. Fiindcă trebuie să fie constant, câteva luni bune. Dacă nu te ţii e ca şi cum ai încerca să slăbeşti dar mănânci seara şi faci exerciţii o dată la 3-4 zile.

Plus e bine să ai şi îmbrăcămintea corespunzătoare. E important să te simţi confortabil atât pentru mediaţie cât şi pentru exerciţii. Iar unul din magazinele române care oferă îmbrăcăminte e Bayo.ro  care promovează produse pentru balet, yoga, piltates, fitness. Plus au şi un concurs pentru bloggeri, cu vouchere în valoare de 100 de ron.

Mai multe informaţii puteţi afla şi de pe pagina de Facebook.

Anunțuri

3 comentarii

  1. Păi să reîncepi meditația și să te ții! Și eu am început să ”practic” (vorba vine, de fapt imit și eu niște tipe din videoclipurile de pe youtube) yoga, seara, înainte de somn, și sunt destul de mulțumită. Mi-ar prinde bine să merg la o sală, să fac yoga în același timp cu alt persoane, să fiu îndrumată de un profesionist. Astăzi discutam cu niște prietene despre niște oferte de Pilates la sălile din Iași. Ar trebui să încerc în viitorul an. 😀

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s