Agenţie de plasarea a forţei de muncă

De ceva ani devine din ce în ce mai dificil să găseşti un loc de muncă stabil. Nu contează că trăieşti în România ori într-o altă ţară din Uniune. De fapt, statistic vorbind, ţările occidentale, gen Spania, Grecia şi Portugalia au cele mai mare rate de şomaj şi de angajaţi termporari.

Printr-o simplă căutare pe internet vei găsi statistici, mai mult ori mai puţin adevărate. La nivel european organismul care deţine cele mai credibile, şi citate, statistici e Eurostat, care arată că în 2012 România avea o pondere a angajaţilor în regim temporar de doar 1,7% în timp ce la nivelul Uniunii era de 13,7%. Am dat exemplul Uniunii fiindca nu vreau să fac comparaţie între şări gen România şi Polonia ori România şi Germania. Prefer o comparaţie cu statisticile de la nivel european.

Avantajele unui job termporar sunt destule. În special dacă se apelează la o agentie de plasare forta de munca andointerim.ro:  găseşti mai uşor un loc de muncă; posibilitatea de a dobândi noi cunoştinţe şi experienţă pentru a te reintegra într-o nouă activitate sau pentru a te specializa; gestionazi singuri activitatea, putând astfel renunţa la sfârşitul contractului; ai ocazia să cunoşti diverse medii de lucru; ai aceleaşi drepturi economice ca şi angajaţii cu contract pe perioadă nedeterminată. Acestea ar fi doar o parte.

Din punctul meu de vedere, fiindcă mă simt mai mult european, iar valorile şi stilul de viaţă occidental sunt mai puternice decât cele româneşti, aş apela la un job termporar. Ori printr-o agenţie ori printr-un portal. De fapt, amândouă. Să fiu sigur.

Cred că la nivel european destul de mulţi tineri, sub 30 de ani, încă nu îşi găsesc locul. Nu toţi, desigur. Personal simt că nu vreau un loc de muncă „stabil” la Stat dar nici nu aş munci pentru un patron doar de dragul unui salariu mai mare. Doresc un job care să îmi ofere satisfacţia muncii, să mă gândesc la task-urile pe care le am şi 18 ore pe zi, iar mediul de lucru să fie prietenos. Ori poate aş fi fericit dacă voi avea propria afacere.

Momentan nu ştiu, fiindcă mentalitatea şi modul de lucru a …. tot ce există în ţară, e diferit faţă de acum 20-30 de ani. Aş încerca mai multe job-uri temporare pentru a vedea ce mă atrage şi ce îmi face plăcere.

Vei spune că e un răsfăţ, că munca e muncă şi trebuie să ai parte de asigurare medicală şi siguranţa unei pensii. Adevărat, munca e muncă. Dar decât să lucrez într-un loc unde nu îmi va face plăcere, să devin trist şi mai gras decât sunt, dar cu mai mulţi bani în buzunar prefer să rămân cu bani puţini, temporar. Prefer să testez mai multe opţiuni, chiar dacă nu voi avea atâţia bani.

Mai multe job-uri temporare m-ar ajuta să îmi găsesc acele activităţi ce îmi fac plăcere. Cred că aşa gândesc destul de mulţi tineri europeni.

Lasă un răspuns

