Românul şi brandul în online

În acest moment, în România, cam aşa stă situaţia celor mai folosite platforme social media din România [Sursa Zelist].

Sursa foto

Din ce în ce mai mulți români petrec timpul pe internet:  73% din gospodăriile din mediu urban și 37,5% din cele din mediul rural dispun de o conexiune la internet [sursa INS]. Este ușor de prevăzut că social media (Facebook, Twitter, bloguri etc) cresc atât în importanță cât și în impact. Dar, pentru ca un brand să beneficieze de impact, de creșterea numărului de clienți și de valoarea vânzărilor, acesta trebuie să aibă o strategie de comunicare bine pusă la punct; o strategie cu obiective și rezultate estimate și, mai ales, cu cele mai potrivite canale social media în care brandul să fie prezent.

Comunicarea eficientă cu clienții e esențială. De exemplu, în urma unui studiu Mediascope , realizat de IAB Europe, se arată că în regiunea de N-E a României peste 45% din gospodării sunt conectate la internet, 62% dintre internauți sunt conectați la o rețea de socializare, 51 % considerând foarte importantă comunicarea cu brandurile. Puțin peste jumătate dintre românii conectați la internet devin fanii unui brand lunar, circa 20% dau „unlike” unui brand, iar o treime dintre aceștia folosesc pagina de Facebook a brandului pentru “a se plânge” de anumite servicii sau produse ale acestuia.

Utilizatorii româi de internet sunt mai activi decât restul europenilor în ceea ce priveşte social media. Cu toate acestea, activităţile pasive au o pondere mai mare în obiceiurile de utilizare ale reţelelor sociale (57% citesc update/uri sau mesaje in tip ce doar 15% îşi updateaza profilul sau comentează zilnic). [Sursa Titus Capilnean]

Internetul a devenit esenţial în relaţionarea unui brand cu consumatorii –  peste jumătate  dintre utilizatorii români de internet sunt de acord că modul în care un brand comunică online este important pentru ei. 

Prin urmare, importanța serviciilor / produselor oferite de branduri depinde de cum și unde comunică cu clienții.

Avantajele generale ale social media sunt constituite de:

–        facilitarea comunicării: o persoană timidă în viața reală își poate exprima punctele de vedere mult mai ușor;

–        persoanele cu aceleași puncte de vedere găsesc un spațiu de discuții comun – social-media devenind mediu liber prin care fiecare individ își poate manifesta opiniile față de alți indivizi cu care împărtășește aceleași păreri;

–        fiecare persoană poate aduce noi recomandări, noi note de informație care nu sunt promovate prin ceea ce am numi mainstream – într-un fel transformă conceptul de zvon într-un mod de informare cu dovezi concrete;

–        costul redus al comunicării, comparativ cu mijloacele clasice de comunicare, pentru afacerile mici și mijlocii;

–        ușurința prin care oamenii se pot organiza.

Iar fiindcă social media reprezintă o formă de comunicare ieftină, dar nu și simplă, recomand ca brandurile să apeleze la agenţii de publicitate, de comunicare ori de PR. O listă cu agenţii bune puteţi găsi aici.

Numeroase sunt atât avantajele, cât și dezavantajele, prin urmare e recomandat ca strategia de comunicare să fie personalizată nevoilor brandului, iar interacțiunea, feed-back-ul și vânzările din social media să poată fi astfel măsurate.

Spun acest lucru fiindcă, în ultimul timp, am observat pe propria piele importanţa unei strategii de Social Media şi cum poate o agenţie de comunicare care să ajute la creşterea vizibilităţii şi a interacţiunii dintre un brand/firmă şi clienţi.

Anunțuri

2 comentarii

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s