Cumpărăturile online la români

Zilele trecute citisem un studiu, Mediascope, despre internetul la români. Ceea ce e bine de ştiut e că stâm pe internet 18,6 ore pe săptămână, cu aproape 4 ore mai mult decât media de 16,1 ore, din regiune (CEE – Centrul şi Estul Europei) iar orele petrecute la internet se apropie de numărul de ore petrecute la televizor (21,6 ore).

În ceea ce privesc obiceiurile de cumpărare online ale românilor situaţia e în felul următor:

– 95% dintre români se documentează online (cum ar fi de pe un forum ori blog) înainte de a face o achiziţie;
– 87% dintre utilizatori au făcut cel puţin o dată cumpărături în online. Deşi cred că ponderea e puţin mai mare. În special de Black Friday şi de sărbători;
– 85% dintre chetionaţi declară că mediul online îi ajută să-şi coordoneze mai bine stilul viata, 53% îşi gestionează mai bine finanţele, iar 23% folosesc Internetul pentru a-şi planifica vacanţa;
– internetul influenţează obiceiurile de cumpărare pentru: electrocasnice (63%), telefoane mobile şi servicii de telefonie (61%), servicii financiare (56%), vacanţe (54%) şi produse cosmetice (50%). Deşi nu am găsit nici o statistică care să arate procentajul de utilizatori care achiziţionează îmbrăcăminte online. Probabil fiindcă o să mai dureze ceva timp până când va deveni un obicei.

– 44% dintre utilizatorii români consideră că informaţiile şi feedback-ul de pe internet îi ajută să ia decizii mai bune de cumpărare.

Din punctul meu de vedere internetul, prin Social Media, va prinde din ce în ce mai mult şi vom face cumpărături destul de dese, prin intermediul recomandărilor şi review-urilor de pe bloguri şi forumuri.

Am avut această discuţie cu o prietenă, în urmă cu câteva săptămâni. Era legat de advertoriale şi blogurile de modă/fashion. Ea preferă să se documenteze mai întâi (după cum demonstrează şi statisticile de mai sus) de la bloggări, în general bloggăriţe. Nu vrea să citească de pe site-uri că produsul companiei e cel mai bun ori cum produsul (îmbărcămintea ) o va face să se simtă frumoasă. Ştie deja că e frumoasă. Dorea un feedback sincer din partea unei consoarte. Punctul ei de vedere. Sentimentele pe care le avea cu privire la anumite produse.

Ca  o concluzie: internetul şi social media devin indispensabile, pe zi ce trece, românilor, iar recomandările de pe forumuri şi bloguri sunt la fel de importante ca recomandările oferite de un apropiat. Şi destul de mulţi fac cumpărături în online iar interacţiunea dintre brand şi client devine din ce în ce mai importantă.

Înainte de a face cumpărături în online te documentezi?

Anunțuri

9 comentarii

  1. O formulare elegantă pentru „reușesc să te fraierească”, nu ? Hai să fim serioși. Omul și-a luat banul și practic nu are voie să vorbească decât la superlativ. Într-o maaaare competiție care tocmai s-a încheiat am văzut advertoriale despre o mașină, pline de detalii tehnice și indici de performanță scrise de copii pe care dacă-i întrebi caută ambreiajul în portbagaj.

  2. Da, ai dreptate. Dar depinde de blogger. Depinde de cati ani are, cum scrie, cine ii este publicul si daca crede in advertorial.
    Sunt sigur ca daca ai primi o oferta de un advertorial pe o tema de care esti pasionat vei scrie natural. Nu?

  3. Ca principiu am luat decizia de a mă ține departe de „piața” advertorialelor. Așa cum există ea acum este o bătaie de joc. Sigur, dacă prin conținut blogul meu va ajunge la performanța de a avea o audiență semnificativă, voi lua în calcul și posibilitatea de a încheia contracte de advertising. Dar, mă repet, asta numai atunci când statutul îmi va da dreptul de a negocia de pe poziții care să și merite. Dacă e să mă vând mințind măcar să zornăie punguța a plin. Cu firmituri nu s-a săturat nimeni.

  4. Cam ce scrie acolo e și părerea mea. Simona a muncit mult pentru a ajunge acolo unde este. Nu oricui îi este la îndemână să spună că blogul lui a depășit 10 milioane de accesări. A avut grijă la conținut și nu a făcut rabat la efort pentru a oferi doar calitate. Și-i pică greu acum să vadă că un blogger cu un portofoliu de 10-12 postări (și alea ca vai de lume) pune botul la 20 de lei pentru un advertorial sau scrie despre un service auto doar fiindcă i s-a verificat moca presiunea din roți.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s