Marian Dumitru mi-a copiat un articol – 100%

Îmi amintesc exact în ce condiţii l-am scris. Căutam cursuri la care să mă înscriu, online ori în offline, şi am dat peste o ofertă pe acest site –  http://www.fonduri-structurale.ro

Mi-am zis: daca eu nu voi benefica de el, cel puţin alţii să ştie de această oportunitate. Poate îi vor ajuta.

Am încercat să îl adaptez puţin, să fie pe stilul propriu. Eu nu cred că Marian Dumitru ar scrie într-un articol personal în acest stil: “ (pfff, cam dificil, nu? )” .

Recunosc nu e un articol muncit ore bune (aşa cum e acesta) şi l-am creat mai mult ca o mini ştire. Dar nici nu mă aşteptam ca cineva să ia materialul, cuvânt cu cuvânt.

MD plagiat razvan pascal 2

MD plagiat razvan pascal

MD - plagiat razvan pascal 1

De acum să mă trezesc că îmi va copia advertorialele ori articolele care au legătură cu Roşia Montană? Vai, daca imi copiai materrialul “Cetatenia si Rosia Montana” aş trimite comunicate de presă şi e-mail-uri la bloggeri de va zice Gmail-ul că sunt spamer.

Înainte eram doar solidar cu Anca şi cu cei care au păţit-o. Dar….. Mariane…de acum devine personal. Eu până când nu văd o poză cu tine, cu soţia ta cu burta de copil ori cu un copil în braţe, te voi da ca exemplu negative oriunde merg. La fiecare întâlnire cu bloggeri te voi menţiona şi voi spune ce faci tu de fapt.

Îţi voi urmări fiecare articol de pe blogul tău. Cum vei plagia te voi şi taxa.

Dar să vin cu mai multe dovezi. Am verificat aproape toate articolele lui din ultimele 3 luni şi am ajuns la următoarele concluzii:

  • Cele mai multe articole plagiate au legătura cu Social Media.
  • Cele mai multe poze sunt diferite faţă de articolele plagiate. Deşi nu specifică la nici una sursa.
  • Copie comunicatele de presă.
  • Unele informaţii sunt vechi, gen 2-3 ani de zile (exemplu vulnerabilitatea de la Flash de acum 2 ani).
  • Pentru unele articole nu m-am stresat să fac print screen-uri fiindcă erau mai multe site-uri de ştiri din care a copiat.
  • La unele articole eram confuz: cine pe cine copie? Marian Dumitru copie ziarele online ori ziarele online pe Marian Dumitru?
  • Un articol poate fi format din fraze copiate din mai multe articole/surse.
  • Unele articole nu le-am găsit în online, decât la el. Probabil erau de-ale lui. Îi dau lui Cezar ce a lui Cezar. Exemple de articole scrise de el  – http://mariandumitru.com/foloseste-optiunea-de-search-in-cadrul-site-ului-MarianDumitru/ ori http://mariandumitru.com/social-media-news-noile-schimbari-de-la-facebook-MarianDumitru/ ori http://mariandumitru.com/anul-acesta-vrem-sa-avem-un-black-friday-cistit-MarianDumitru/
  • Dacă ar fi depus mai mult efort în a-şi masca plagiatul (schimbat sinonime, sensul unor fraze, ceva virgule în plus ori minus) probabil nu aş fi găsit atât de multe şi atât de uşor site-urile şi blog-urile copiate.
  • Dacă ar fi pus sursele de unde s-a inspirat cu siguranţă nu l-aş fi taxat. Dar, de obicei, şi-a asumat articolul ca fiind a lui.
  • Cel puţin advertorialele lui sunt originale.
  • A plagiat si comentarii de pe Facebook. COMENTRIILE!
  • A copiat cel puţin un articol de pe blogul Zelist.
  • Trebuie să recunosc că am avut şi un căştig, am obţinut câteva site-uri interesante, pentru baza mea de date.

Te întrebi cum am verificat dacă a plagiat? Simplu, am copiat unul ori mai multe texte şi le-am căutat cu Google. Dacă mi se oferea maxim 2 pagini atunci am verificat acele site-urile care nu erau ale lui Marian şi care nu erau directoare. De exemplu:

Cum am verificat plagiatul

În orice caz. Unele site-uri ori blogg-uri au primit un mesaj de la mine ca au fost plagiaţi şi am dat şi un link către material plagiat şi, dacă am putut, le-am trimis şi un print screen.

Să îmi spui ce părere ai. Tu l-ai taxa printr-un articol?

Exemple de articole plagiate:

– un articol a lui Marius Sescu

MD - plagiat 5 - Marius Sescu

– un articol de pe Zelist

MD - plagiat 16 - Zelist

– alte exemple:

MD - plagiat 4 MD - plagiat 5.2 MD - plagiat 5.3 MD - plagiat 6.1 MD - plagiat 6.2. MD - plagiat 7 MD - plagiat 8 MD - plagiat 9 - copy paste comunicate de presa MD - plagiat 10 - adobe flash MD - plagiat 11 MD - plagiat 12 MD - plagiat 13 MD - plagiat 14 - scufita rosie MD - plagiatura 3.2 MD - plagiatura 15.1 MD - plagiatura 15.2 Facebook

31 de comentarii

  1. Ah, credeam că a făcut-o azi, ieri, pentru că ar fi fost prea de tot. Oricum, el nu înțelege manifestul vostru decât ca publicitate, trafic .. Trist!

  2. Ma bucur enorm ca ai avut timpul necesar sa cauti pe site-ul lui!
    In schimb, ma deranjeaza enorm nepasarea lui si faptul ca nu se corecteaza pana nu e prea tarziu!

  3. @Ioana: gata, de acum voi fi cu ochii pe el.
    @Pishky: probabil, cand voi avea mai mult timp voi cerceta.
    @ancabalaban: si pe mine ma deranjeaza. Cum poti sa incalci regurile de baza din Social Media dar sa te numesti Social Media Trainer? Vai de capul lui. Vai de capul celor ce il angajeaza.

  4. Oameni buni, el face asta cel mai probabil pentru vizitatori. Insa din pacate nu isi da seama ca tot pe el il afecteaza. Omul asta spera sa isi faca vizitatori cat mai multi prin scandalurile astea sau, nu e constient ca incalca drepturi de autor si ca poate fi sanctionat. 🙂

  5. Era de asteptat, acum urmez eu si Sabina + ceilalti bloggeri implicat in aceasta „dezbatere”! 🙂

  6. Răzvan, uita-te puțin la tema blogului lui si cea a lui Andi Moisescu. Nu ti se pare ca seamănă destul de mult? 🙂 Asta ca să vezi că nu copiază doar articole… omul poate mai mult decât atât. 🙂

  7. @Stefan: ai dreptate, seamana destul de mult. Doar ca acum tema lui e impartita in doua, plus mai are si fulgi de nea care acopera ecranul. Poate a cumparat tema, fiindca i-a placut. Nu il taxez pentru asta. Ci pentru faptul ca a copiat articole, comentarii de pe Facebook si notite de pe Google + (asta am auzit intr-un comentariu la Anca) fara sa mentioneze sursele si fara sa adapteze.

  8. Razvan, am vazut multe de genul de cand am blog (de prin 2007). De obicei, cand preiei un articol de undeva, mentionezi sursa si dai un pingback ca sa ajuti si siteul sau blogul respectiv (orice backlink ajuta la cresterea Pagerankului).

    Daca te uiti la mine pe Facebook, la cover photo, am luat si am adaptat poza din articolul tau original (dand toate creditele de rigoare cand am publicat).

    Apropo, articolele de care spuneai ca nu sunt copiate (cel putin primele doua referitoare la Facebook si Google Analytics) sunt si ele copiate. Doar ca sunt traduse din engleza. Cand le-am citit, mi-am adus aminte unde le-am vazut prima oara: Mashable -> si ei le-au preluat din alta parte, dar macar au citat sursa.

    Fii fara grija insa: orice text copiat ii distruge PageRank-ul si il duce din ce in ce mai aproape sa fie blacklisted de Google :). Cu cat are mai multe articole duplicate (gasite de Google ->pot doar sa presupun ca nu foloseste Google Webmaster Tools), cu atat mai multe probleme o sa aiba.

  9. da… felicitari pentru cercetarea minutioasa! din pacate se intampla mai des ca niciodata! „mici Ponta” care nu-s in stare sa scrie niste randuri de la ei, sa gandeasca sau le e sila sa munceasca cand vine vorba de cercetare, isi asuma munca altora! ce mare lucru sa citezi o sursa? nimeni nu s-a nascut invatat in toate, dar nu iti ia decat secunde sa pui o sursa. Asa castiga toata lumea, chiar daca nu bani! Am patit-o si eu de cateva ori in ultima vreme si sper sa nu se mai intample!

  10. @Codrin PO: da, sper sa devina Blacklisted. Chiar este un serial The Blacklist, cu FBI si teroristi.
    @Alexandra Tataru: merci si eu sper sa nu mai faca si cat mai multa lume sa stie ce face. Nu de alta dar se presupune ca invata oamenii sa lucrezi mai eficient cu uneltele din Social Media. Tu ai angaja un astfel de individ? Oricum pina cand nu intelege efectele actiunilor sale nu se lasa. Anca si altii l-au contactat pe Facebook si prin comentarii. Au fost de treaba si i-a atras atentia iar el ori i-a ignorat ori a raspuns agresiv. De ce as face si eu asta, cand stiu care va fi reactia lui?

  11. Va rog sa ma iertati! Sunt constient ca am gresit! Fata de tine cat si de alte persoane in cazua. Am sa o fac publica acest asect, ptr ca am ce mai mare vina din pacate. Am invatat foarte multe de la voi, sunt extrem de sinceritatea voastra, iar eu va declar mentorii mei, in ceea ce veti face in oline. Multe succese in ceea ce faceti voi. Va multumesc!

  12. Salut! Domnul Marian Dumitru este profesor la Universitatea Bucuresti? Si daca da, in cadrul carei facultati?

  13. @Adryan94: Nu sunt profesor.

    @Pascal Razvan Constantin,legat de ceea ce ati facut voi, asa zis grup de #blogging este foarte urat. Am fost injurat. Mi s-a spus ca sunt un tigan, imputit. Toate persoanele care au trimis mesaje sau comentarii, la adresa mea la mine pe blog, nu este frumos. Stiu frate ca am gresit. Dar asta nu insemana ca trebuie sa ma ,,lovit,, in acest fel! Nu este frumos… Am facut public acest aspect. Dar de ce sa va bateti joc de mine? Suntem omeni… Fiecare din noi traduceri articole, adaugam continut, de te mir de pe unde… Dar, asta este. Exista un Dumnezeu, El sa faca dreptate. Eu nu am sa mai raspuns la nici un fel de comentariu.

  14. La mine lucrurile stau destul de simple: tu plagiezi iar eu fac o plangere la nenea Google.
    Fara articole, scandaluri ori injuraturi. Simplu, nu?
    Spui ca ai invatat din ceea ce s-a intimplat in aceste zile?
    Atunci vei scrie articole de calitate si proprii.
    Gata!

  15. Revăd parcă în reluare un spectacol penibil. Am mai scris despre asta cu vreo doi ani în urmă.
    Mă întreb câtă credibilitate are dl. M.D. în ceea ce spune mai sus (cele două intervenţii), de vreme ce se ocupă cu astfel de „greşeli” de mai bine de doi ani! I s-a atras atenţia în repetate rânduri şi el continuă să facă aceleaşi lucruri care, potrivit legii, constituie INFRACŢIUNI!
    Dar încadrarea legală, e o altă poveste. Intrăm deja la furt calificat cu premeditare, deci e cumul de infracţiuni.
    Cât priveşte „am greşit”, în Constituţia României, e scris clar:
    „Necunoaşterea legii, nu exonerează de răspundere.”. Aşadar…

  16. Mi-e greu sa cred ca poti face ceva legat de drepturile de autor. In Romania! Dar cred ca poate fi sanctionat de Google prin neafisarea „lui” in cautari.

Lasă un răspuns

