Sunt bune firmele de consultanţă?

În câteva luni de zile se vor da drumul la noile programe de finanţare de la Uniunea Europeană, atât cele de tineret (care mă interesează în mod personal, momentan) cât şi celelalte mai mari, pentru firme şi autorităţile publice locale (care momentan nu mă interesează, dar va veni şi rândul lor).

Cele mari nu mă interesează fiindcă nici nu am lucrat cu ele, nu ştiu de ce sunt în stare, decât că e destul de mult de muncă, ai nevoie de cineva pentru managementul deseurilor, ori de o firma de consultanta pe mediu, desigur dacă ai proiecte pe mediu, ai nevoie de audit şi mult mai multe. Dar probabil aş apela doar dacă aş lucra pentru o autoritate publică locală (gen: primărie, consiliul judeţean ori municipal) care şi-ar permite cât de cât şi aş căpăta şi eu o experienţă.  

Revenind la întrebarea acestei teme: sunt bune firmele de consultanţă? Eu cred că da. Doar că trebuie să faci un background research asupra firmelor. Nu cred că e suficient doar să primeşti o recomandare ori să vezi portofoliul de pe site. Eventual să contactezi şi ceva autorităţi să vezi situaţia firmei. Nu de alta dar sunt bani buni puşi în joc şi cauţi ceva de calitate, nu?

Dar momentan nu îmi fac astfel de griji fiindcă interesul meu, cel puţin acum, e programul european Erasmus + care îşi va începe activitate în câteva luni.

Dar ca exerciţiu de imaginaţie şi de gândire e bine pentru mine. Cum ar fi dacă aş lucra, ori aş fi implicat, în crearea şi/sau demararea ? Ce aş face? Cum maş integra? M-ar interesa? Maş dedica ori voi fi implicat doar fiindcă voi avea nevoie de ceva bani? Dacă aş fi într-un APL (Autoritate Publică Locală) aş avea „capul plecat” pentru şefii mei? Ori iaş „băga undeva” dacă vor fi scârboşi ca şi oameni? Aş alege firme de consultanţă după buna mea judecată ori după „recomandările” şefului/şefiilor ?

Încă nu ştiu ce să răspund. Dar pot să spun doar câteva lucruri cu certitudine: voi face ceea ce îmi place. Voi alege doar dacă cred eu că e bine. Chiar dacă pe moment mă voi adapta situaţiei, dacă nu mă voi simţi bine ori dacă nu mă pot adapta mediului respectiv atunci voi alege altceva.

Lasă un răspuns

