Job-ul lui Marian Dumitru: copy-paste de pe alte bloguri

Scriu acest articol fiindcă vreau să fiu solidar cu Anca Balaban Popa-Iscu, deşi Marian Dumitru nu mi-a copiat nici un articol (din câte ştiu eu). Acest „blogger” a mai făcut acest lucru faţă de cel puţin alte 4 persoane. Puteţi citit comentariile din acest articol.

Deci, să încep cu începutul: în urmă cu 3 zile Anca Balaban a scris pe grupul „Bloggeri din Iasi” ca l-a prins pe Marian Dumitru copiind câteva fraze de la un articol al ei, fără să pună sursa de inspiraţie, dar nici să schimbe genul (de la feminin la masculin).

Captura-Marian-Dumitru-fura-articole

Sursa foto

Văzând ce se întâmplă Anca i-a trimis un comentariu şi un mesaj să pună cel puţin sursa. Comentariu şi articolul au fost şterse.

După ce am văzut articolul Ancăi am intrat pe site-ul lui Marian, am trimis şi eu un comentariu, la acest articol, în care îi recomandam să îşi rezolve problema, cu gândul că îşi va cere scuze….ceva de genul. După câteva ore comentariul meu a fost şters. E clar ce fel de blogger e….

Marian Dumitru

Fiindcă e blogger şi se consideră a fi Social Media Trainer @ Consultant Blogger. mă gândesc că are cunoştinţele de bază din Social Media, iar în acest caz: dacă ai greşit, recunoaşte că altfel vei plăti însutit. Dar cred că el ştie cel mai bine, doar e Social Media Trainer @ Consultant Blogger, nu?

Mi se pare penibil ca un blogger, îi zic momentan aşa, să nu ofere sursele de inspiraţie, atunci când copiază citate întregi. E şi trist că nu e taxat pentru aşa ceva. Având în vedere că nu e prima oară, şi probabil nici ultima.

Deşi cred că trebuie ca bloggeri să fie uniţi, dar nici chiar atât de uniţi încât să copiezi cu neruşinare un alt articol, iar după, să ignori cerinţele normale şi civilizate a celorlalţi de a fi suficient de matur să îţi recunoşti vina.

Tu ce ai face dacă cineva ţi-ar copie munca şi ar spune că e a lui?

Ori, dacă eşti blogger/bloggeriţă ce ai face în cazul acesta? Ai accepta atitudinea lui Marian Dumitru ori ai face ceva pentru a se învăţa minte?

25 de comentarii

  1. Ce-aş face eu ? Sunt suficient de bine făcut aşa că l-aş bate. Să n-aud chestii gen, băăă… da’ nu-i frumos aşa, nu-i etic, nu-i moral, etc… Biliv mi ! Genul ăsta de oameni, ăştia de-şi trag cărţi de vizită cu denumiri pompos-englezite, nu se fac bine altfel.
    În plus, are şi-o faţă care cere pumni.

  2. Nu stiu daca violenta e cea mai buna cale. Eu ma gandeam sa il ofer ca exemplu negativ. Cum nu ar trebui sa fie un blogger. Daca voi tine (si vreau sa organizez) workshop-uri cu si despre Social Media si blogging cu siguranta el va fi face parte din prezentarile mele.

  3. @Dan: cred ca reclama negativa e buna doar pentru hateri si trolleri. Care cersesc o astfel de atentie. Insa cred ca Marian e diferit. Are o imagine si trebuie pastrata. Oricum, o agentie/companie serioasa care are un minim de cunostinte de PR Online/Social Media va face o mica cautare pe internet sa vada parerea altora.
    @Anca: Corect.

  4. și eu am pățit-o… și de la mine s-au copiat texte… și mi se pare nesimțire 😀 dacă n-ai imaginație.. nu scrie 😀
    daaar.. ce am putea face noi ca și bloggeri? ar merita oricum sancționați cumva 😀

  5. Poti face ceea ce am facut si eu si Anca si altii.
    Scrii un articol cu parerea ta personala despre atitudinea lui, pui un articol cu link de pe blogul lui in articolul tau sa vada ca ai scris despre el, dar si un link catre Anca, pentru ca lumea sa vada print screen-ul original.
    Oricum la articolul de pe blogul Ancai deja a inceput sa se creeze o „comunitate” a celor copiati de Marian.

  6. Am pățit-o și eu tot cu acest domn. Mi-a copita, tot cuvânt cu cuvânt, un articol cu care mă înscrisesem la concursul Blogger european 2013. S-a înscris și el în concurs cu acelați articol (fără titlu) în ziua imediat următoare după ce-l postasem pe al meu. I-am scris și l-am acuzat de furt, am făcut reclamație și la organizatori și l-a șters și din concurs și de pe pagină dar apucasem să las pagina lui deschisă înainte de ștergere așa că am dovada fraudei.

  7. @Lili Craciun: participam la acelasi concurs. Succes 😀
    Dar…citind articolul tau un gand mi-a tresarit printre neuronii mei agitati: daca mi-a copiat si mie un articol? Adica nu ma consider bun si cred ca doar un tantalau ar copia articolele mele. Cele mai multe sunt personale si promovez ceea ce ma intereseaza. Dar…daca mi-a copiat articolul „Cetatenia si Rosia Montana”. Partea trista e ca va trebui sa stau cateva ore bune pe blogul lui 😐

  8. @ion: ori esti Marian Dumitru ori esti genul de persoana care e de acord ca cei care copiaza si isi bat joc de munca altora sa o duca bina, fara sa fie trasi la raspunde. Pentru fiecare actiune exista o consecinta, pozitiva ori negativa. In cazul lui Marian Dumitru e negativa. Iar Anca nu e singura care a fost copiata. Mai sunt si altii.

Lasă un răspuns

