Horoscopul

E interesant cum unii oameni cred foarte mult în horoscop și în ce zic astrele. Nu zic că nu e rău. Fiecare are dreptul să creadă în ce dorește, atât timp cât nu afectează ori încălcă libertatea de gândire și credință a celorlalți oameni. Când eram mai tânăr și ușor influențabil credeam și eu în așa ceva. Chiar citisem destul de multe, în special despre zodia mea. Dar, în timp, am preferat să citesc mai multă psihologie și ceva sociologie. Deși, unele caracteristici ale zodiei se regăsesc și în personalitatea ori comportamentul meu. Cred că este și normal, având în vedere că a evoluat și suferit modificări timp de sute de ani.

Am avut la un moment dat o discuție cu o amică, mai îndelungată, despre acest subiect și despre horoscop 2014.

Ea îmi spunea că horoscopul oferă informații de bază despre personalitate, talente, abilitățile și defecte, bazându-se pe semnul astrologic al Soarelui sub care m-am născut. Cică o citire completă a hărții astrologice presupune o analiza foarte specifica a celor 10 planete, a semnificațiilor lor diferite, în timp ce o citire a horoscopului ține cont doar de o singură planetă, Soarele. Semnul meu solar este determinat de ziua, luna în care m-am născut, precum și de poziția Soarelui în momentul respectiv.

De exemplu, eu sunt Taur deci viata ar fi o melodie cu puține probleme. Că ar trebui să îmi folosesc pe deplin creativitatea (ceea ce și fac, prin acest articol). În general, în viața mea prevalează pacea și liniștea (am cel puțin 3 persoane care ar contrazice, dar trecem peste acest mic defect). Starea mea în viață se îmbunătățește (doar dacă muncesc și depun efort) și voi fi capabil sa obțin confortul după care tânjesc de atâta timp. Pentru anul 2014 plăcerile îmi ocupa marea parte a timpului (eu sper). De asemenea, vei avea parte de mai multă libertate și independență (aici voi fi de acord). Da, sunt puțin rău, și am fost cu tipa respectivă, când mi-a spus. Dar puțină ironie nu strică în viață. În special când viața îți oferă câteva faze de rămâi mască.

Continuând, amica îmi spunea că în astrologie, horoscopul este o hartă sau diagrama care reprezintă pozițiile Soarelui, Lunii, aspectele astrologice, unghiurile sensibile ale unui eveniment în timp, precum nașterea ori moartea unei persoane. Ca o paranteză, am citit de un caz, în urmă cu mai multe sute de ani, cum un astrolog a reușit să nu fie decapitat după ce i-a spus regelui că el va muri cu 3 zile înainte-a lui. Deci, câteodată e bună și astrologia.

Cuvântul „horoscop” este derivat din cuvintele grecești care înseamnă „o privire la ore” (horoskopos, pl. horoskopoi sau „marcatori ai orelor”). Alte denumiri folosite sunt harta astrologică, astrograma, cea celestă, cosmograma, vitasfera, harta radicală, radix, roții sau simplu diagrama.

Soarelui îi ia aproximativ o luna pentru a călători prin fiecare semn, astfel ca fiecărui interval de o lună îi este atribuit un semn diferit, de unde avem 12 semne și 12 luni.

Semnul prin care călătorește Soarele în ziua nașterii fiecăruia este cunoscut sub numele de semn astrologic solar sau semnul sub care care te-ai născut. Soarele este unul dintre cele zece corpuri cerești care simbolizează partea mai deschisa a sinelui, precum natura de baza a unui individ.

Lasă un răspuns

