Copii: între jucării și tehnologie

Continuând discuțiile cu vara și nepoțica din altă țară, m-a întrebat dacă nu cumva mai folosesc copii păpușă barbie, ori ce fel de jocuri mai folosesc. Sincer nu știu, fiindcă nu prea am avut contact cu cei mici. Decât atunci când îi văd pe stradă și încearcă să alerge iar atunci când își încearcă prea mult norocul cad după 2-3 pași. Ori dacă sunt suficienți de mari nu prea îi văd cu jucării, gen mașinuțe ori păpușe ci mai mult aleargă. Iar ultima oară când am avut de-a face cu un copil, avea câteva lunii de zile și îl legănam să nu plângă. Deci…nu prea știu. Deși nici nu am stat ori interesat să merg la locuri de joacă pentru copii fiindcă nu am nici un nepot/nepoată cu care să merg ori un copil al meu.

Oricum, verișoara, vorbea (tasta) foarte mult despre propria progenitură. Așa cum am și menționat, de altfel. Ce pot să spun. Dacă și eu aș fi părinte cu siguranță aș fi mândru cu propria progenitură/progenituri și probabil că aș scrie foarte mult despre ei și aș vorbi și mai mult, în offline. Ce părinte nu ar face acest lucru? Probabil doar cei ce nu sunt pregătiți să fie părinți.

Dar din discuția cu verișoara despre nepoțică  am început să rumeg asupra unei dileme. Când voi avea copii să îi învăț cu tehnologie (gen tabletă/laptop) ori cu jucării clasice, cum am fost noi crescuți? Aș tinde să spun tehnologie. Dar am auzit de un caz (și probabil sunt mai multe) cum o fetiță de 3 ani de zile, fiind obișnuită cu o tabletă, a primit un ziar și tot apăsa pe imagine pentru a se mări. Nu mai trebuie să spun că ziarul era distrus și fetița încă nu s-a prins care era faza. Pe de altă parte, cu cât ai mai multe probleme de rezolvat cu atât crești în inteligență (să zicem că crești). Se spune că generațiile mai tinere sunt mai inteligente fiindcă cresc cu tehnologie. E adevărat. Dar, personal, aș combina. Un echilibru, oarecum. Le-aș cumpăra jucării (Barbie, mașinuțe) și iaș lăsa pe afara să dobândească anumite competențe sociale dar le-aș oferi acces și la tehnologie. Oricum, atunci când voi pus într-o astfel de situație voi vedea.

2 comentarii

Lasă un răspuns

