Mancare specific romanesc in 11 luni

In cele 11 luni de zile am invatat sa gatesc retete sofisticate: mancaruri ce sunt traditionale ori specifice ori foarte comune in Romania.

Prima de acest gen a fost borsul cu legume. In primul rand trebue sa stii ca in Polonia nu exista borsul lichid, asa cum il stim noi. E ceva asemanator, dar cu usturoi (cred). Asa ca am folosit de obicei lamai pentru a oferi un gust cat de cat asemanator. Cateodata am rugat cativa romani sa imi aduca din tara praf de bors si cuburi knorr romanesti. Dar de obicei am folosit lamai. Am preparat aceasta supa ori pentru mine ori pentru ceva evenimente: petreceri, pentru o seara culturala europeana, pentru invitati (inclusiv couchsurferi). Prima oara cred ca era pentru prima noastra petrecere organizata in noul apartament. Iar Andra, una din romancele de aici, m-a ajutat mult.

Papanasi: le-am preparat pentru o alta petrecere. Pentru International Cooking Event. Atunci erau peste 50 de oameni (voluntari, polonezi, couchsurferi) si diferite feluri de mancaruri. Ceea ce am invatat la prepararea papanasilor e sa nu fiu zgarcit cu branza.

papanasi

Alte feluri de mancare international

225480_535365976486717_572325323_n

 

398949_535366033153378_771952740_n Au fost cel putin 4 tortilla patata.

De Pasti am preparat pasca. Dar la fel ca si precedenta mancare cu branza, parca nu am pus suficient. Dar cred ca a fost ok pentru prima incercare. Am preparat-o fiindca Delia m-a invitat la un de picnic ce sa marcheze pastele crestin ortodox. Astfel am avut ocazia sa cunosc alti romani si sa vorbesc putin limba materna.

04052013142 04052013141

Mici: am avut ocazia sa prepar aceasta delicatese pe care romanii o iubesc atat de mult. In Real am cumparat cele necesare: 2 tipuri de carne, ceva grasime, usturoi, apa minerala, bicarbonat de sodiu si ceva condimente.

25062013173

Coltunasi: fiindca se aseamana cu peirogii de aici am zis sa incerc. Desi, spre rusinea mea, au iesit ingrozitori. Fiindca branza nu era potrivita iar destule nu au mai avut branza in interior, dupa fierbere. Trebuie sa mai experimentez.

28062013174 28062013178

 

O alta incercare a fost sa prepar un peste la cuptor. In mare mi-a iesit, desi nu a fiert in propriul suc. Desi stiu ca nu e traditional, specific ori comun in Romania. Sunt cat de cat mandru de incercare.

 

12062013168 12062013169

Pe linga aceasta am mai preparat mamaliga si tochitura moldoveneasca, cartofi noi la cuptor cu pasta de usturoi. Dar sarmale, salata boeuf si pasta de fasoale boabe a preparat Andra.

3 comentarii

Lasă un răspuns

