Țuică, pălincă ori rachiu?

Atunci când mergi printr-un proiect internațional/european, e bine de știu că există diferențe specifice. Doar nu ai vrea să te îmbeți cu un ungur și un sârb spunându-le mândru că cele 3 sunt specifice României. Vei avea un conflict interetnic destul de repede.

Din cele 3 băuturi doar țuica e singurul produs românesc, fiind produs exclusiv prin fermentarea și distilarea prunelor. De obicei are un procentaj între 40-50% alcool. Deși nu e produs la scară industrială și nici nu sunt depuse eforturi din partea Statului și a cetățenilor pentru a fi recunoscut internațional ca produs românesc.

Sursa foto

Pălinca (ori pálinka) e un produs recunosc internațional ca fiind unguresc, fiind produs din dubla distilare a fructelor. Numele de pălincă nu este de origine românească ori ungurească, provenind din slovacă. Este o băutură cu care ungurii se mândresc extraordinar de mult. În 2004, când România a reușit să negocieze cu UE ca pălinca să fie recunoscută și ca produs românesc, ungurii au organizat proteste și chiar au cerut și demisia Guvernului. Iar după acest mic scandal au investit, atât Guvernul cât și cetățenii, pentru ca acest produs să fie recunoscut, exclusiv, ca fiind unguresc.

Sursa foto

Rachiul, ori Raki, în turcă,  este obținut prin distilarea sucurilor rezultate din fermentarea fructelor sau a cerealelor, sau chiar prin distilarea vinului. Specificul rachiului este acela, că este produs din struguri sau stafide. Nu e asociată cu România, fiind foarte populară în țările balcanice. În unele țări e privită ca băutură națională: Albania, Bosnia și Herțegovina, Bulgaria, Croația, Macedonia, Montenegru și Serbia.

Sursa foto

Aceste țări balcanice mai pot numi alcolul produs din prune și șliboviță (română) ori șlivovitz ori slivovitsa în engleză. Deși e asemănător, cam în toate țările balcanice + Polonia și Ungaria, mândria națională a împis produsul să fie considera diferit și unic.

Sursa foto

De asemenea România a fost pe primul loc în UE în ceea ce privește suprafața cultivată de prune (acum e Serbia), și e pe locul patru în lume.

Cu toate că nu e vreo susținere politică și nici din partea mediul antreprenor noi continuăm tradițiile oferite de moșii și strămoșii noștri. Și nu e nici o rușine ca un produs alcoolic să fie asociat cu propria țară și popor. Ungurii o fac de ceva ani și au și succes.

Anunțuri

7 comentarii

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s