Engleza și polonezi

Atunci când vizitezi o țară e bine de știu că nivelul englezei vorbite poate fi dramatic diferit față de așteptările tale. Aveam impresia că mulți tineri polonezi știu engleza. Fiind cea mai populară limbă vorbită la nivel internațional, în special de tineri.

Oricum, polonezi, deși înțeleg și ar putea să vorbească, refuză. De ce? Fiindcă consideră că se fac de rușine, ori că mai trebuie să exerseze…bla bla bla. Am aflat și motivul. Ei au filmele dublate în așa hal încât primele 2 secunde din film auzi engleza iar după e aceeași voce, pe tot parcursul filmului. Cum să nu știi o limbă dacă nu o auzi și exersezi? Cel puțin mintal. Pentru ei e perfect normal. Pentru noi, tinerii români, e stupefiant. Nu poți să urmărești un film bun și e de-a dreptul ridicol să auzi aceeași voce.

Noi, români, am învățat limba engleză uitându-ne la desene animate, prin anii 90′, fără subtitrare, ascultând muzică, uitându-ne la filme cu subtitrare, dar ne plictiseam și eram mai mult atenți la acțiune, fiindcă înțelegeam perfect ceea ce ziceau. Cel puțin așa am învăț eu engleza. Şi mulţi din generaţia mea. Deși nivelul de acum, nu e la fel ca și în septembrie. Din păcate. E greu să îți păstrezi engleza la același nivel, atunci când ai un spaniol lângă tine.

Engleza scrisă e extraordinar de bună. Mult peste nivelul meu. Aici, mie îmi este rușine.

Oricum, unii își fac curaj și se străduiesc. Trebuie doar trași puțin de ei.

Sursa foto

Un comentariu

Lasă un răspuns

