Roşia Montană 2013

Cred că acest subiect e foarte cunoscut în România. Pe de o parte e RMGC iar pe cealaltă parte societatea civilă română promovând intens Roşia Montană de a devenit la fel de cunoscut ca şi Vama Veche ori Mamaia.

RMGC e o corporaţia de minerit ce susţine că va crea mii de locuri de muncă pentru români. Societatea civilă promovează conservarea şi dezvoltarea comunităţii locale cât şi a mediului înconjurător.  O luptă între cele două de mai bine de un deceniu.

Multe informaţii, multă propagandă, multe păreri.

header_FanFest

Sursa foto

Pentru a lua o decizie proprie cu privire la ce e adevărat şi ce e fals, e bine să te documentezi din mai multe surse. Eu voi continua cu promovare FânFest-ului şi a noului documentar.

Fiindcă consider abuziv multe din practicile RMGC asupra comunităţii locale, faptul că vor rade 3 munţii de pe suprafaţa României şi construirea unui baraj imens de cianură mă face să fiu un activist convins împotriva demarării proiectului. Desigur am şi altele motive.

Pentru ca societatea civilă română să lupte împotriva RMGC au creat documentare, au demarat multe campanii de informare şi conştientizare la nivel local şi naţional, organizează în fiecare an un festival şi acum doresc să restaureze 4 case.  Din când în când mai sunt ceva proteste şi marşuri de solidaritate. Totul depinde de resurse disponibile şi de comunităţiile locale.

În perioada 15-18 august, Asociaţia Alburnus Maior în colaborare cu alte organizaţii, reunite în Campania Salvaţi Roşia Montană, invită românii să fie solidari pentru comunitate şi mediu. Vor fi concerte, workshop-uri, vizite şi mult mai multe.

Roşia Montană are nevoie de ajutorul tău.

5 comentarii

  1. Nu cred că am fost vreodată pro sau contra ”Roșiei”. Mai mult pentru faptul că ambele părți au partea lor de dreptate.

    Singurul lucru care m-a deranjat întodeauna (cel puțin când vine vorba de a salva ceva) e acela că rămâne la stadiul de discuție. Și până se decide cineva ce și cum să facă se duce dracu tot. Și istorie și resurse.

  2. ia zi-mi tu mie de ce nu-ti pot da reply la comment? gen „quote”.

    si din minerit se castiga bani. Iar in cazul in care treaba nu merge, se pot organiza excursii la Bucuresti ca-n 90, cu echipe de reeducare a studentilor (conform metodologiei locale).

  3. @Alexandru: nu stiu de ce nu poti da quote. Poate cei de la RMGC mi-au instalat un bug 😀
    Oamenii trebuie sa aiba de lucru, dar sa fie sustenabil, atat pentru comunitate, cat si pentru tara si mediu.

  4. Am ajuns la FânFest întâmplător, tras de nişte prieteni de-ai mei sub pretextul unei excursii de week-end. Ceea ce am văzut acolo m-a impresionat profund: un festival în toată regula, cu trupe multe, cu activităţi pe întregul parcurs al zilei, cu dezbateri interesante, şi cu mulţi oameni faini. Mai mult, toate trupele şi artiştii participă pe gratis; oameni cu competenţe reale (pentru care am ajuns să am mare respect) îşi rup câteva zile pentru a prezenta, restaura, sau educa; şi întregul festival este făcut posibil de o armată impresionantă de voluntari, cu un buget care în Vest nu ar permite nici măcar organizarea unui mic workshop de câteva ore.

Lasă un răspuns

