E-mail-urile ce te anunță cu 24 de ore înainte

Scriu acest articol fiindcă nu de puține ori am primit e-mail-uri care anunțau cu 24  de ore înainte un eveniment ori termene limită pentru a mă înscrie la un anumit concurs/conferință.

Trebuie să recunosc că doar o singură dat mi s-a întâmplat să primesc un e-mail cu 2-3 săptămâni înainte de eveniment, să fiu invitat la o conferință la București iar partea cea mai extraordinară e că am fost sunat să confirm ori infirm prezența mea ori a unui voluntar (atunci eram la A.S.A.F.F.I.). După cel puțin 3 ani încă îmi amintesc cum am fost sunat. Asta da impresie. Dar în rest…..

Îmi amintesc că și eu la început, prin anul I și II, făceam astfel de greșeli. Ori am trimis cu 48-72 de ore înainte ori aveam ceva greșeli gramaticale. Dar în timp am învățat. Plus eram la început, la fel și A.S.A.F.F.I.. Dar de la insituții ale statului, companii ori organizații ce au o oarecare vechime am alte așteptări. Dacă vrei ca un blogger să scrie despre eveniment. O persoană să participe la un eveniment e bine să îl/o anunți cu o săptămână, maxim două, înainte. Iar cu 24-48 de ore să trimiți un e-mail de amintire.

Atunci când văd e-mail-uri ce anunță de pe o zi pe alta evenimentele ori termenele limită mă gândesc serios dacă persoana respectivă știe cum să organizeze un eveniment. Dacă are cunoștințe minime de PR/Marketing.

Să nu mai vorbesc despre e-mail-uri care sunt dedicate bloggerilor și au la Send ori CC cel puțin 20 de bloggeri. Mă simt ca o bucată de carne. Vrei să fie lumea interesată de ce scrii, cel puțin adaugă câte o adresă de e-mail, pe rând. Știu, e greu și nu vei avea timp să vizionezi prea multe seriale ori să bei 7 beri cu prietenii. Dar poate va funcționa.

Exemplu pozitiv: PRIME Iași și AIESEC Iași. Au trimis e-mail didecat și am scris articole despre evenimentele lor. Deci se poate, iar impactul e mult mai mare. Știi cum mă cheamă și știi despre ce scriu, 60% mi-ai captat atenția.

Să zicem că persoana responsabilă de PR/Marketing online nu are atât de multă experiență. Atunci le recomand să citească articolele de pe site-ul lui Marius Sescu ori să participe la câteva evenimente a celor de la PRIME Iași. Nu e rău să ceri și să cauți informații. Desigur, dacă vrei să ai impact real și de lungă durată.

4 comentarii

  1. Ai punctat lucruri foarte importante, Razvan! Partea proasta este ca scriem o groaza de articole pe acest subiect, eu chiar trimit si mailuri cu feedback atunci cand primesc propuneri de colaborare sau comunicate de presa „la gramada”(sunt si eu o alta adresa de e-mail printre multe altele de la CC) insa lumea parca nu tine cont de ce citeste, nu vrea sa progreseze, sa invete.

  2. Anca cred ca tu primesti de cel putin 30 de ori mai multe e-mail-uri de acest gen decat mine.
    Ori ei nu vor sa invete ori companiile/institutiile/organizatiile ii schimba in fiecare semestru. O data la 6 luni o alta generatie.

  3. ‘trimite-am’ si ‘mai cucerit’?
    Mai incearca o data, inainte de a-i critica pe altii pentru greselile lor!

  4. @Serban: merci de sugestii. Am corectat. Eu am atras atentia la modul general, fara sa ofer exemple de nume de firme/institutii care au facut astfel de greseli. Am oferit atat critici cat si sugestii.

Lasă un răspuns

