Vizibilitatea online pentru ONG-uri

Încercând să scriu un articol cât de cât profesionist, cu informații corecte și up-to-date, mi-am dat seama că ONG-urile studențești/tineret nu știu cum să se „vândă pe internet”.

foto-stire-social_media-2

Sursa foto

Am observat că:

1. Wikipedia e prima sursă de informații de încredere, pe care o accesezi atunci când vrei să afli despre o organizație, un proiect, o firmă chiar și o persoană. De ce? Fiindcă dacă scrii prostii ori ce nu este adevărat, alții vor schimba. Reprezintă o resursă importantă. E important să ai un cont atât în română cât și în engleză.

2. Facebook. Da, e peste tot. Probabil există un cont/o pagină pentru majoritatea ONG-urilor active, din România. Doar că trebuie menționat: pentru a obține și mai multă credibilitate, și fani, trebuie să ai pagină, nu cont. Plus, acum pagina (page , în engleză), seamănă destul de mult cu un cont personal (poți trimite și primi mesaje, crea și invita persoane pentru evenimente, uploada video, oferi like-uri și tot așa).

3. Linkdin: cele mai multe companii și organizații, cel puțin cele internațional/europene, au cont. Fiind mai profesionist și de încredere, decât Facebook.

4. Stiriong.ro – apreciez enorm acest site. Are știri de ultimă oră din societatea civilă românească, deține câteva rapoarte și documente interesante, iar, cel mai important, are o bază de date cu ONG-urile active din România.

5. Blog: nu ar fi rău dacă ar exista câte un blog, unde să fie postate evenimente nu atât de formale (cum ar fi o petrecere ori o întâlnire generală cu porțile deschise) ori articole personale ale membrilor.

6. Site-ul

Personal am observat că un site, pentru a atrage, ar trebui:

– să fie cât mai simplu cu putință, fără prea multe culori.

– să ofere informații adecvate și necesare.

– o hartă ori listă actualizată cu filialele/antenele active și datele lor de contact.

– un video pe prima pagină poate atrage acele persoane ce se plictisesc repede.

partenerii să fie vizibili, pe prima pagină. Cei mai importanți. Și să existe o categorie/secțiune pentru parteneri (firme, ONG-uri, guverne/administrații) cu logo, link către site-ul lor principal și o mică descriere. Dacă ei nu fac la fel ori nu mai există nu are nici un rost să fie menținuți.

– informații despre cum poți înființa o filială, eventual Statutul, pentru a te informa cât mai bine.

– integrarea în site a butoanelor rețelelor sociale unde ai cont. Acum sunt la modă: Facebook, Twitter, Google+ , Linkdin și Youtube.

– o secțiune pentru Alumni. De nu vei mai fi membru, dar vei fi într-o poziție de conducere într-o firmă internațională, iar organizația încă păstrează legătura cu tine, cu siguranță vei vrea să îi răsplătești: ori prin câteva internship-uri ori prin sponsorizări.

– un articol, o secțiune de unde poți copia un cod sursă pentru un banner online cu direcționare către site. Dacă vrei să fii vizibil și pe alte site-uri/blog-uri.

Câteva exemple concrete:

JCI  – au un video de introducere pe prima pagina. Iar raportul, fiind la vedere, ajută. Au doar 5 categorii principale ce face navigarea mai ușoară.Poți alege să fie afișat în engleză, franceză și spaniolă. Deși dacă aș vrea să înființez o filială vreau mai multe informații: care sunt condițiile, taxa, un statut internațional ș.a.m.d..
BEST – au o culoare ce predomină, cele 5 categorii ajută la navigarea mai ușoară prin site. Dacă ești membru poți avea acces la intranetul lor, chiar de pe site. Dacă aș vrea să înființez propriul grup local am acces la informații. Au și o categorie pentru Alumni (care e foarte important). Își promovează partenerii, chiar dacă unii sunt inactivi (cum ar fi PRIME Europa) și au o mică descrie pentru fiecare.
ESN – culoarea albastru predomină iar celelalte culori denotă o studenție tipic Erasmus. Deși au mai multe categorii poți găsi informații concrete despre proiecte, cum poți să înființezi o secțiune, au publicații. Un alt avantaj e că template-ul site-ului principal poate fi același și la secțiuni locale. Deși e puțin cam încărcat, cel puțin partenerii sunt pe prima pagină, la vedere.
AEGEE – un fel de culoare albastru cu puncte predomină. Sunt categorii ce oferă informații pentru studenți, pentru antene, parteneri, despre organizație și cum poți să îi contactezi. Membri pot intra direct pe intranet de pe site.
Scout  – desigenul îl fac destul de încărcat și puțin cam greu de navigat. Iar culoarea mov (cred că e mov) ar putea fi schimbată cu vedere. Dar oferă informații de care ai avea nevoie, plus o listă cu filiale și rețelele sociale unde sunt.

Ca resurse poți încerca: socialmediatoday.com , Social Media pentru ONG-uri, slide-uri de la zelist, Strategie pentru Social Media, 7 sfaturi.

Un ultim sfat: înscrie site-ul/blog-ul organizației pe cât mai multe grupuri și site-uri. De exemplu poți încerca: http://www.diseminare.ro/http://www.evoluntar.ro/ http://www.imparte.ro ,  http://blogunteer.ro/,   lumeaong , infoong.ro, database.ngo.ro, Comisia ONG-urilor din Iași, pe site-ul Casei de Cultură ori Direcția Județeană de Tineret, din județul tău, dacă e posibil.

Spor și sper să te fi ajutat articolul.

Anunțuri

3 comentarii

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s