Fiind membru AEGEE

Mai bine de un deceniu am tot „navigat” prin diverse organizații. Am fost de la simplu voluntar, lipind afișe și colectând maculatură, până la postul de președinte.

În tot acest timp am căutat o organizație care să îmi ofere atât libertatea în a-mi pune ideile în practică cât și oportunități de a călători și a fi parte din proiecte/programe naționale/internaționale.

Încercând mai multe variante (cam 2-3 pe an universitar) am dat peste AEGEE-Iași,dar din păcate era deja ultimul meu an de master.  De fapt, mint puțin. Am devenit activ în ultimu an de master. Dar să începem cu începutul.

recrutari aegee iasi 2011

Prin 2011 am prins un post de internship la Departamentul MEDIA a Universității Cuza. Într-o zi îmi actualizam baza de date cu ONG-urile studențești și am dat peste această organizație. În acea perioadă era inactivă. Site-ul funcționa așa că am completat un chestionar, în speranța că voi obține ceva date de contact. Oricum lunile au trecut după ce am primit un e-mail de la Sasha întrebându-mă dacă nu vreau să devin membru AEGEE. De ce nu? Nu vei ști niciodată de unde sare iepurele. Iar prin vara, după câteva schimburi de e-mail-uri, m-am decis să devin membru activ și să îi ajut cât pot de mult.

Festudis4

Festudis 2012. Iar banner-ul e vechi de cel putin 7 ani.

Datorită eforturilor depuse de: Sasha (Alexandru) Barbăroșie, Olimpia Pârje (atunci NetCom), Ștefan Grigoraș, Dana Harip  iar mai târziu Ana Iftime, Irina Berbece și Mihaela Lăpușneanu organizația și-a reluat activitatea. Cele mai sincere aprecieri, fiindcă fără susținerea și efortul lor organizația nu mai era activă, la nivel local. Sasha, fiind în Anglia, ne-a unit în primele luni, ne-a spus ce să facem și cum, răspunzând la toate e-mail-urile și întrebările. Olimpia, una din cele mai active și vechi membru din România, a luptat, împreună cu Sasha, pentru ca antena să nu fie închisă (fiind inactivă aproape 2 ani). A fost și trainar la NWM Feel the New Wave, organizat de noi în Iași. A fost de o dată și jumătate NetCom-ul nostru. Ștefan a fost primul președinte și deși lucra (atelier cu creații artistice) ne-a unit, a creat pentru noi materialele de PR, a ținut ședințele generale, de Board și tot așa. Dana ne-a ajutat enorm în primele luni cu HR și recrutările plus oferindu-ne mai multe informații și povestiști cu privire la AEGEE (cei mai mulți eram noi și nu știam nimic despre organizație). Dar din păcate lucra și nu avea prea mult timp să se vadă săptămânal cu noi. Ana, fiind penultimul președinte a localei, ne-a ajutat cu informații, cu banca și cu activitățile cu Centrul de Plasament de la Bîrnova. Dar la fel lucra, însă susținerea ei a fost vizibilă și apreciate. Irina și Mihaela a fost singurele membre alumni care au avut timp să se vadă cu noi de mai multe ori și ne-au povestit despre cum era organizații prin anii 2000, despre vechile SU, și oferindu-mi sfaturi pentru organizarea unui SU local, ne-au ajutat cu formulare 2% și multe altele.

adela olimpi

Activitatea propriu zisă a început cu recrutările din toamna lui 2011 iar după o prezentare, ceva formulare primite, o sesiune de interviuri a urmat un LTC (Local Training Course) și o echipă de 17 oameni motivați și dornici să învețe. Atunci a fost prima oară când m-am întâlnit cu fetele de la AEGEE-Cluj și AEGEE-București și am aflat despre Summer University. A fost un week-end în care echipa s-a format și multe idei de proiecte au apărut, ce vor deveni realitate în câteva luni. Ele au fost: Forever ChristmasAEGEE Reborn NetWork Meeting Iași – Feel the New Wave, participarea la AGORA-Enschede cât și la RTC la Păltiniș (Regional Training Course) și alte activități ce le puteți citi aici. Lunile ce au urmat au însemnat efort, multe ore prin ședințe generale, de Board și pentru proiecte (câteodată erau și 6 ore în ședințe de Board). Totul pentru organizația în credem. A fost timp investit util și cu cap, din punctul meu de vedere, desigur 😀
În cadrul proiectelor am învățat multe, în special cu privire la SU. Dar despre ele voi vorbi în articole viitoare.

LTC3 2011 LTC2 2011 LTC 2011O parte din membrii la LTC-ul din toamna lui 2011, împreună cu NetCom-ul Laura (AEGEE-București)

AEGEE Reborn

Prima petrecere în urma căruia a apărut și steagul AEGEE-Iași, organizat de Tudor.

Festudis2 Festudis1

festudis3

Festudis 2012, împreună cu tricoul Europe is my home!

Unul din avantajele participării la proiecte europene (NWM, RTC, SU și AGORA) e că cunoști mulți oameni. Astfel am cunoscut pe: Ioana Ducă (AEGEE-Cluj), Lucia Gori (AEGEE-Chișinău), Nica Griu (AEGEE-Chișinău), Ada Toma (AEGEE-București), Andra Berilă (AEGEE-București) și mulți mulți tineri foarte faini și cu spirit de inițiativă, din Sibiu, Timișoara și Poliești.  La NWM și RTC am cunosc tineri din România și Republica Moldova (și nu numai) ce participau la training ziua și se distrau în timpul serii, chiar dacă dormeau 2-3 ore, tot erau trezi și activi. Doar acesta e spiritul AEGEE, nu?

Proiect coordonat de Adela

NWM EN

European Night, la NetWork Meeting, în Iași, în 2012.

NWMO parte din participanți de la NWM 2012. Printre care Olimpia, Cristina și Jury (din Lituania) ca trainari.

IMG_2329

Regional Training Course 2012, la Păltiniș. Împreună cu antenele din România și Republica Moldova.

Summer University Romanian Traddictions 2012

SU3

Victor (cel în cămasă – Sukar Nation), Adam (Polonia) și Pau (Spania).

SU2

SU1

Primul SU organizat după mulți ani, în Iași, cu 20 și ceva de participanți din Europa.

Un alt avantaj a organizației e flexibilitatea și ușurința cu care te poți implica la nivel european, într-un timp relativ scurt. O parte din organizațiile studențești europene și internaționale îți solicită timp pentru a te putea implica într-un proiect ori să fii la nivel de conducere, la nivel european (să zicem). Cam minim un an. Dar AEGEE, fiindcă nu are o structură națională, te poți implica în primele luni într-un Working Group, Committee. Doar să vrei și să fii dispus să muncești. Eu, deși sunt in Polonia și nu mai sunt student, fac parte din AEGEE-Gdansk, voi merge în Germania la AGORA, în Polonia la NWM, voi ajuta la organizarea SU aici și fac parte din Human Resources Committee. Iar în România voi participa la RTC 2013 și probabil organiza o întâlnire cu membrii alumni locali. Deci dacă vrei cu adevărat se poate.

Voi mai scrie despre proiectele importante ale organizației, în zilele ce vor urma. Să reamintesc câțiva oameni dragi ce mi-au fost alături în acel an universitar iar fără ei nimic nu era posibil : Adela Schiman,  Alexandra Coica,  Alexandru  Onea,  Ana Sescu,  Andreea Tîrgovățu,  Andrei Cozma, Andrei Homoranu , Bianca Panaghia , Bogdan Hadarag, Cătălin Timofte, Cătălina Filote, Corina Rusu, Cristina Rusu, Cristina-Elena  Barbuță, Daniela Furtună, Daniela Popa , Demetra Alina Olaru, Elena Șapoval, Igor Rotaru, Ioan Cretu, Ioana Bezman, Ionuț-Andrei  Botezatu, Iulia Ailincăi, Iulia Doboș, Laura Ilisii, Larisa-Mihaela Ciobanu, Marcela Iacomi, Mihai Pleșca, Monica Costea, Oana Baltag, Petronela Munteanu, Raoul Ștefan Ciobanu, Tudor Guzga, Vasile  Brasovanu,Victor Bejinariu și Viviana Blihoghe.

Sunt sigur că echipe nouă formată se va descurca excelent cu RTC (pe care AEGEE-Iași o organizează) cât și SU (ce e în parteneriat cu AEGEE-Chișinău). Iar în curând, cu noile recrutări vor fi și mai mulți și mai motivați.

noua echipa

O parte din membrii. Din păcate e singura poza pe care o am.

6 comentarii

  1. vrei mai multe poze :)) Iti ofer mai multe poze 😀 Ultima poza e de la LTC-ul cand am fost recrutat eu. Ultimul. Si pana acum nu regret nici un moment cu Aegee. Ai fost inspirat sa ma indrumi spre aceasta asociatie 🙂

Lasă un răspuns

