De ce românul nu urăşte pe nimeni

……o ţară, nu capra vecinului.

Nu ştiu dacă ai călătorit într-o altă ţară ori dacă ai stat suficient pentru a observa anumite detalii: stereotipurile şi reţinerile unui popor faţă de alt popor.

hate-anger-300

Sursa foto

Aici, în Polonia, Germania şi Rusia sunt acele ţări. Deşi destui polonezi merg la lucru în Germania, personal, nu cred că iau iertat pentru tot ce au făcut până la cel de-al Doilea Război Mondial, inclusiv. Iar Rusia…..realistic vorbind cui place de Rusia? A „futut” aproape toată Europa şi încă continuă să o facă.

Dar românaşul nostru’? El nu ştie pe cine să urască. Pe Ungaria? Dar Rusia, Polonia, Bulgaria, Turcia ori Germania?

Pe ţigani? Hhhmmm să fim realişti, manelel sunt încă un top.

Pe comunişti? Generaţiile mai vechi încă cred că trăiau foarte bine în acea perioadă.

Poate doar pe homosexuali şi atei. Biserica încă e puternică la noi în ţară.

Cred că noi am purtat războaie cu toţi vecinii noştri şi nu numai. Nu mai ştii pe cine să urăşti. Ba pe ungur, ba pe rus. Niciodată nu stau locului.

Să avem şi noi un duşman de moarte. Să nu mai avem melodii de genul „să moară duşmanul”. Ci „să moară…..” (introdu ce naţie vrei).

Altfel începem să ne urăm pe noi înşine, ca popor, ca ţară.

Ce părere ai? Crezi că românii urâsc o ţară vecină?

i-hate-this-country

Sursa foto.

4 comentarii

  1. …pentru ca se uraste pe el insusi si ramane cufundat in contemplarea urii fata de sine insusi, confunzand-o cu iubirea. Daca ne-am iubi cu pasiunea pe care o tot invocam in doine si poezii, am stii sa uram cu aceeasi intensitate si mai ales am stii sa-i uram pe toti cei care la un moment dat ne-au rupt cate o bucata de pamant. Or noua ne place sa ne cainam, sa ne contemplam sufletul, sa ne romantam istoria, ne lipseste vitejia si nebunia, suntem prea cumpatati, prea cumsecade, chiar lipsiti de personalitate. Acum incercam sa ne inducem o stare de patriotism cultivata pe alte meleaguri, dar o data intorsi in tara ea se pierde, se superficializeaza. Ne autoironizam, ne luam in deradere, ziua de 1 Decembrie pare sa aiba doar semnificatie calendaristica. Ne iubim, dar ne place sa fim departe de casa.
    Ii admir pe rusi pt ardoarea cu care vorbesc de mama Rusie, chiar si pe ungurii care ne urasc pe noi, pe turci, pe nemti, pe toti cei care au urmarit sa-si atinga propriile interese. Noi nu am avut interese, nu am avut orgoliu, ci am preferat sa plecam capul. Suntem un popor ipocrit, si cati vecini avem, atatea fete ne aratam.

  2. Personal, de când am venit în Polonia, am început să fiu mai conştient de cultura şi tradiţiile din România (în special mâncarea).
    Nu sunt un patriot şi ştiu prin câte a trecut ţara.
    Dar mă întreb, dacă am avea un vecin, să zicem Ungaria, şi am urâ din tot sufleţelul nostru românaş, oare am evolua ori am lua calea fostei Republici Iugoslave?

  3. Acele vremuri au trecut. In WW II nu se inghitea Germania cu Polonia insa pana la urma polonia a trebuit sa se dea dupa majoritate. In schim, acum nu vad de ce ar mai fi acea ura intre state. S-au schimbat timpurile s-au schimbat conducatorii si vinovatii sunt de mult timp ingrasamant pentru sol. Este o tampenie sa porti ciuda acum pe o anumita tara. exceptie face Rusia pentru ca ei chiar vor sa „futa” toata europa!

  4. Dovada ca polonezii nu iau iertat pe nemti: in Varsovia, la Muzeul „Warsaw uprising” nemtii sunt comparati cu nazistii. Stiu ca nazistii au facut toate atrocitatiile, dar din punctul lor de vedere ei nu vor fi iertati niciodata.

Lasă un răspuns

