De ce nu m-am făcut preot

Dacă o ascultam pe mama și mă făceam preot nu duceam lipsă de nimic. Nici de bani, nici de viață după moarte.

Ce bine era. Să stau și să citesc din 2-3 cărți în timp ce burta îmi creștea. Desigur trebuia să pup băbuțele pe obraz, să mă îmbrac în negru (cum fac și acum, de altfel) și să spun copiilor că dacă nu sunt cuminți și nu vor merge la biserică vor ajunge în Iad, împreună cu ceilalți care chiulesc de la slujbă.

   Sursa antena3.ro

Desigur problemele nu mă vor evita. Va trebui să am bani pentru a intra prima oară la seminar (liceu de popi). Probabil că taxa ar fi cam cât costă o văcuță. Deși cu siguranță aș evita, pe cât posibil, dușurile comune. Na…soție îmi găsesc relativ ușor. Cine nu ar vrea să fie soție de preot? În special la țară. Să moară țațele de ciudă.

După ar fi problemă cu locația bisericii. Poate pentru biserică aș fi cerut împrumut de la părinți. Își vând apartamentul iar în 2 ani le cumpăr unul nou. Dacă vor avea răbdare 3 ani le voi cumpăra unul de 2 ori mai mare. Dacă mă aleg cu o comună și voi fi singurul ce împărtășește cuvântul domnului. Dacă prind la oraș, oricât de mic ar fi, m-am scos. Soție cu 7 feciori și 2 mândre, vilă cu 2 etaje și ceva animale pe la casa omului.

Doar cât pot să tragi de la un om necăjit. De fapt….aș vinde ouă sfințite din propria ogradă. Înainte de Paști. Cam….10 lei bucata. Doar găina preotului a făcut oul respectiv. Nu cumperi nu ești în pas cu lumea.
Dar să nu fim răi. Preoții nu sunt doar pentru ei. Mai și construiesc. Doar Catedrala Mântuirii costă 400 milioane de euro. Totul pentru sufletul românului. Chiar și biserici mai simple deține instituția…scuze, biserica ortodoxă română, 18 300 la număr. Cam câte o biserică la 1000 de locuitori. Doar prin porțile bisericii poți intra în Rai. Gigi știe asta de mult timp.

    Sursa adevarul.ro

Fiind preot ai și alte avantaje, economice: 60% din salariu e de la Stat, deții monopol pe lumânări (dacă ești băiat inteligent le poți face chiar tu – ce nu face tata pentru fete), monopol pe icoane și cruciulițe (la fel, doar băieții când vor crește mari vor dori mașină, fiecare) iar dacă sunt cimitire private hop băgăm Fiscul pe ei. Mortul prin mâna preotului trebuie să ajungă pentru a merge direct în Rai. Altfel e erezie și va arde în Iad.

 

Sursa bzi.ro

Prost am fost și am ales să fiu ateu. Acum trebuie să fac bine și să ajut oamenii care au nevoie. Să citesc cărți. Să mă comport civilizat iar cea mai nasoală parte e că trebuie să gândesc de unul singur. În ceea ce privește viața și sensul ei, desigur.

Lasă un răspuns

