5 ani de studenție – partea I

Pot spune că am avut parte de o studenție intensă. Cred că am 3-4 regrete dar în rest….intens. În special pe partea de voluntariat. Dar să luăm lucrurile cu începutul. În următoarele săptămâni voi scrie mai multe articole, pe bucăți.

În urmă cu 5 ani de zile, când am nimerit la Cuza, nu știam ce e cu mine. Cam ca majoritatea colegilor mei de universitate. Dar știam, de fapt îmi doream, să fac parte dintr-o organizație nonguvernamentală. Un mediu unde să îmi consum energia cu folos, să devin parte dintr-o echipă și să îmi pun câteva idei în practică. Așa că am încercat la AIESEC Iași. Nu m-au primit.

Dar fiind atras de proiecte ecologice am găsit și am fost acceptat în TERIS, unde am întâlnit o femeie extraordinară: Dinga Irina. Dar despre organizații și ce am învățat din fiecare voi vorbi în articolele viitoare. Fiindcă atunci nu am găsit nimic la Facultatea de Filosofie (așa era numele în acea perioadă) mi-am propus să fondez o organizație destinată tuturor studenților din cadrul facultății. Vis devenit realitate câteva luni mai târziu, datorită unor colegi ce au crezut în același vis. După au urmat câteva organizații în care am încercat să fiu cât mai activ: Mai Bine, Est Democrația, ESN Iași, Metalsupport, Greenpeace România și nu în ultimul rând AEGEE-Iași. Am fost implicat și într-un program național, pentru scurt timp – Plantăm Fapte Bune România. Am încercat și intership-uri, unul la radio (Radio Still Online) iar celălalt la Universitatea Cuza, Departamentul MEDIA pe postul de PR Online.

Am mai participat la tot felul de conferințe locale și naționale, cum ar fi: Școala Franco-Română de Metodologie în Științele Sociale – ediția a – VIII-a și ediția a-IX-a , Conferința națională Anul European al Voluntariatului 2011, Conferința Social Media Summit Iași în 2011 și 2012, Conferința regională de lansare a proiectului „Acționăm responsabil – Rețeaua Sociala RSC” în mai 2011 și tot așa. Iar training-uri….o groază, de la Managementul Proiectelor până la Coaching ori despre Social Media.

Mențione pe unde am fost și ce am făcut nu fiindcă vreau să mă laud. Pentru asta am CV-ul pregătit. Ci pentru a puncta oferta și oportunitățile ce sunt în Iași. Doar să accesezi câteva site-uri cel puțin o dată pe săptămână, să fii atent/atentă zilnic la afișele din Universitate și buna dispoziție de a învăța și călători și poți avea o studenție extraordinară. De îți va părea rău că sa terminat.

Pe lângă voluntariat am trecut și pe la facultate, doar așa am reușit să termin masterul. Poate nu am fost la fel de activ cum eram în mediul ONGist dar am fost prezent și implicat.

Timpul a trecut așa de repede. Am învățat să fiu responsabil și să îmi asum riscuri. Am învățat să petrec dar și răbdător. Am învățat să deleg responsabilități dar în același timp să nu cer de la alții ceea ce eu nu aș face. Am iubit, am muncit (pe bani), am călătorit și au fost momente de epuizare totală. Dar a meritat.

Când anul universitar va începe vă recomand (dacă tu, cel/cea care citește aceste rânduri. ești student/studentă) să practici voluntariat la o organizație ce te merită, să înveți pe rupte la facultate (deși probabil va fi extrem de multă teorie, te va ajuta enorm mai încolo), să muncești (vara cu work and travel) dar să te și distrezi de nu mai știi ce e cu tine a doua zi dimineață.

Vei avea 3 ori 5 ani doar pentru tine. În această perioadă singura persoană căruia îi vei da socoteală ești tu. Profită de timpul și banii de care dispui acum. Dar să fie totul cu cap și răbdare. Timp este, nu mult, dar suficient pentru a avea amintiri frumoase pentru tot restul vieții.

Un comentariu

Lasă un răspuns

