Cu trenul prin Polonia

Cred că în jur de 03:00 dimineața am ajuns în țară, ceața ce se întindea peste tot nu a dezvăluit locația noastră. Deși adevărul e că dormeam ori încercam să ațipim de câteva ori. După 20 de ore cu trenul oboseala te prinde din urmă. Doar când am auzit polska am înțeles că am ajuns în țara de mult dorită. Doar pentru 11 luni de zile, nu mai mult.

O țară frumoasă, iar știrile despre ea sunt adevărate, cel putin de la fereastra vagonului. O țară ce a investit mult în agricultură. Și mai mult în infrastructură. Când am ajuns în Varșovia gara era la fel de modernă și curată ca o gară din Vestul Europei. Poate chiar mai curată. Nu am văzut țigani, câini ori cerșetori. Trenurile sunt moderne și curate. Poate cel mai dezavantaj e că nu au și traducere în engleză (gările, unele anunțuri).

Infrastructura căilor ferate e într-o continuare renovare/reînnoire. Aproape peste tot am observat liniile schimbare ori create noi linii, poduri peste și sub linii. Probabil aș fi văzut și mai multi muncitori dacă nu era duminică. Stații simple, întinse și noi. Au investit mult. Poate prin fonduri europene ori prin cele de la guvern ori poate combinate.  Un alt element interesant este omul ce vinde cafea, ceai, dulciuri și mâncare. E de fapt angajat (cu legitimație ), în spate are un termos+furtun de cel puțin 10 litri., într-o mână un coș cu dulciuri și mâncarea. Din jumătate în jumătate de oră se anunță că putem cumpăra de la el (în poloneză, desigur).

Peisajul e interesant. Fără munți iar câmpiile nu sunt fragmentate în zeci și zeci de bucăți. O imagine foarte familiară în România dar destul de rară aici. Ori păduri ori porțiuni cu copaci. Ori hectare întregi cu recoltă (grâu, porumb) și tot așa. Interesant, cel puțin pentru mine. Când călătoresc peisajul îmi atrage atenția și mă fascinează.

Oricum trenurile au mers destul de încet. Am făcut aproape 6 ore dar a meritat. De acum mă așteaptă 11 luni într-o țară puțin diferită de România. Cel puțin colegii mei de EVS sunt foarte de treabă iar voluntarii și angajații de la asociația gazdă sunt primitori și ajutători. Aproape ca români 🙂

Poza e de aici – http://oursurprisingworld.com/poland-wroclaw/

4 comentarii

  1. Interesant, aștept cu interes și articolele despre Gdansk! Eu am amintiri foarte frumoase din Nordul Poloniei, la Gdynia, de exemplu, am văzut cele mai multe lebede din viața mea! Iar de nebuniile de la Sopot, se știe!

    Așadar, să curgă picanteriile!

Lasă un răspuns

