Recrutarile din toamna

În primul rând, articolul acesta și cele ce vor urma au ca bază experiența și observațiile personale în cadrul ONG-urilor din Iași.

În al doilea rând, voi încerca să ofer o imagine cât mai detaliată cu privire la procesul de selecție.

Recrutările sunt un aspect foarte important pentru un ONG. Procesul de recrutare este unul esențial, chiar daca presupune aplicarea de tehnici si strategii formale intr-un mediu ce se presupune a fi nonformal.

Noi recruți vor fi motorul ce va ajuta la ridicarea ori căderea organizației. Nu este o exagerare ceea ce spun, deoarece atitudinea unora îi va influența pe ceilalți. Dacă sunt pesimiști, ori critică totul fără să se implice, vor transmite celorlalți impulsuri negative, fapt ce va conduce la neimplicare , plictiseală, frustrări și comoditate. Un alt aspect care trebuie luat în considerare este faptul că recrutările se fac o dată pe an.

Dar dacă se pregătesc toți pașii din timp , se selectează, se investește timp și energie în noii recruții ei ar putea să ajute să crească organizația așa cum nici unul din membrii fondatori nu au crezut că este posibil (ex.: AIESEC Iași , A.S.A.F.F.I. , PRIME Iași, ASFI, Mai Bine, Teaching Iași etc.).

Dacă organizația se hotărăște să aibă noi membrii primul lucru pe care trebuie să-l facă este să formeze o echipă ce va crea o strategie de recrutare. De preferabil este ca echipa să se formeze cu 3-4 luni înainte. Dacă strategia de recrutare este una care a mai fost folosită și cu alte ocazii, membrii echipei de recrutare se pot întâlni și cu 2-4 săptămâni înainte de a începe procesul propriu-zis.

O strategie de recrutare trebuie să fie bine pusă la punct, fiind clar atât pentru organizație, cât și pentru recrutarea potențialii recruți, care este scopul organizației (cu ce se ocupă), ce oferă  aceasta (care sunt beneficiile statutului de voluntar/membru ), care sunt etapele selecției, dar și care sunt oportunitățile de viitor în cadrul organizației.

Înainte de a începe campania de promovare, echipa trebui să aibă stabilite din timp anumite aspect, precum:

– profilul voluntarului/membrului dorit;

– numărul final de voluntari/membrii doriți;

– mesajul pe care vor să îl transmită;

– mijloacele pe care le vor folosi pentru a recruta;

– numărul de voluntari/membrii proprii necesari  pentru buna desfășurare a campaniei de recrutare ;

– numărul/cantitatea de materiale dar și sălile necesare; (aspect logistice: locul de desfășurare, materiale necesare etc.)

– instruirea celor selectați;

– metode și tehnici pe care le vor folosi pentru a-i monitoriza, dar și motiva. De obicei este  sarcina celor de la Departamentul de Resurse Umane;

– solicitarea de feedback din partea noilor recruți, pentru buna desfășurare a campaniilor de recrutare ulterioare.

În concluzie, este necesar ca echipa să își pună următoarele întrebări:

– Cum vrem să fie candidatul? (abilități, trecut, studii, la ce facultate/specializare este etc.)

– Care este numărul final de noi recruți ? (de obicei între 15-25, mai mulți sunt greu de gestionat /condus etc.)

– Care este mesajul pe care vrem sa îl transmitem pentru a atrage candidatul/candidații ideali? ( de exemplu AIESEC Iași au folosit “1000+ ways of global change”  ca mesaj )

– Cum vom transmite acel mesaj? ( pe site-ul/blog-ul organizației, prin afișe și pliante, pe alte portaluri studențești, crearea unui banner online etc.)

– De câte materiale și timp vom avea nevoie?

– Cum vom instrui noii recruți și cine se va ocupa de acest lucru? (este important cel puțin un workshop de cultură organizațională pentru a ști trecutul și obiceiurile specifice)

– După instruire vom mai face o selecție? (se întâmplă destul de des ca o parte din noii recruți interesați să își piardă rapid interesul)

– Cât timp va dura procesul?

Anunțuri

Un comentariu

  1. Bun articol, imi place acest blog. Un pic off-topic: va supun atentiei site-ul FILME1.NET – un site gratuit de filme online subtitrate in limba romana, fara reclame (!), rapid si foarte bun. Eventual, poate va intereseaza si un schimb de linkuri. Va multumesc anticipat!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s