Recrutările în cadrul unei organizații studențești – I

Unul dintre lucrurile de observat și apreciat la organizațiile studențești sunt tehnicile de recrutare pe care le folosesc. În acest moment de față cele mai multe ONGS-uri ( Organizații NonGuvernamentale Studențești )  din România nu mai acceptă voluntari ocazionali, care sa vină la mijlocul semestrului sau să vină o dată la 4 luni de zile la ședințele săptămânale.

Acum adoptă tehnicile și strategiile marilor companii. Acestea sunt: un plan elaborat cu cel puțin 2 săptămâni înainte, în unele cazuri și cu 6 luni înainte, un profil al voluntarului, metodele de selecție și preselecție, training-uri și workshop-uri investite în ei, evaluare continuă și recompensare în funcție de implicare și devotament.

Acum organizațiile studențești nu se mai văd ca organizații de apărare a drepturilor studentului sau că trebuie să  facă parte din echipele de cazare. Acum se văd ca un actor ce pot crea un impact: atât propriilor membrii cât și comunității din care fac parte. Cel puțin o parte dintre ei, o minoritate crescândă. Aș putea să ofer câteva organizații de la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași: AIESEC Iași, PRIME Iași, ASFI, ELSA, ASII, A.S.A.F.F.F.I. și altele.

Felul cum recrutează organizațiile studențești poate spune multe despre cultura organizațională a ei. Cum ii, ce poate oferi, la ce nivel de profesionism a ajuns și tot așa. Nu este un criteriu obligatoriu, însă este printre primele criterii de evaluare și selecție pe care o au potențialii voluntari/membrii asupra organizației.

Alte motive pentru care organizațiile studențești folosesc strategii și tehnici din ce în ce mai sofisticate: – selectarea celor mai interesați;

–          Se selectează cei mai buni pe un anumit domeniu/nișă;

–          Se caută anumite calități sau abilități, de exemplu: să nu discrimineze, să știe un program de manipulare fotografică (photoshop, corel), să aibă o imaginație bogată, să aibă experiență în scrierea de proiecte și tot așa;

–          Să se integreze ușor în grup și să accepte cultura organizațională existentă;

–          Să aibă timp;

–          Să dorească cu adevărat să se dezvolte pe sine și organizația în același timp.

Momentan cam atât. Desigur pot fi mai multe strategii si tehnici, îi în funcție de profilul voluntarului pe care organizația îl are.

În general se doresc voluntari/membri dedicați, loiali și muncitori. Ei vor fi cei mai apreciați și vor ajuta organizați să crească.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s