Viața reală vs. viața virtuală

După Atelierul de lucru manual din Cărturești am stat cu 2 prietene la discuții despre efectele novice ale Facebook-ului.

Da: îți ocupă foarte mult timp, joci prea multe jocuri, primești foarte multe invitații la evenimente și cauze.

Însă viața virtuală (social media life) îi o extensie a vieții sociale reale. Adică acei prieteni pe care îi ai în viața reală îi ai și pe Facebook. Aceeași oameni sunt interesați de ceea ce faci, de ce pui la status, îți comentează pozele, te „îmbrățișează” atunci când te-ai despărțit de prietenul/prietena ta, oficial și pe Facebook…. și tot așa și tot așa.

Deci îi ok să ai Facebook, însă trebuie să îți dozezi bine cantitatea zilnică.

Dar ce se întâmplă atunci când nu ai viață socială reală? Păi …. nici cu cea virtuală nu vei sta prea bine. Doar dacă nu te vei dedica cel puțin 6 luni de zile să ai o viață virtuală activă. Cum? Simpl: dai like-uri, commenturi, inviți persoane la jocuri etc etc. Efectiv singura ta viață socială va deveni cea virtuală. Cred ca la unii le-ar conveni.

Oricum nu vă temeți de rețelele sociale (Facebook,  Twitter, Linkedin, bloguri și altele) atâta timp cât nu vor deveni singura opțiune și veți ști cum să dozați cantitatea zilnică.

4 comentarii

  1. mi-a plăcut soluţia ta pentru cei ce n-au viaţă virtuală: să caute să meargă ei la ceilalţi, să se facă plăcuţi. poate că în viaţa de toate zilele sunt timizi, dar pe net ar putea fi mai curajoşi. prea adesea avem impresia că alţii ar trebui să vină spre noi, că ei sunt datori să facă primul pas.

  2. într-adevăr Facebook mănâncă timp. Am fost Farmville addict și am încercat să mă las de două ori. Am eșuat de fiecare dată. I’m clean for 3 months now. Nu îți pot descrie cu câtă stupoare am descoperit faptul că aveam timp liber. Timp în care să îmi citesc cărțile cumpărate, gătesc etc. Zilele trecute mi-am șters două albume din trei pe principiul – lumea, așa-zișii prieteni – au acces mult prea ușor la viața mea personală din fiecare minut. Mă cunosc înainte să mă vadă, mă cunosc fără să interacționez cu ei față în față de mai mult decât o dată. Sunt openbooks pentru oricine.

  3. @eumiealmeu: corect. Cu ajutorul internetului poti deveni alt cineva. Diferit fata de persoana reala. Insa interesant la Facebook ii ca trebuie sa fii asa cum esti si sa incerci sa ii faci pe ceilalti sa te placa. Pe FB (si celelalte retele sociale) nu iti permiti sa fii….Batman sau Angelina Joline (sau cum or chema) fiindca vei deveni superficial si cei mai multi te vor respinge.
    @sormea: frumusetea Facebook, ceilalti te pot cunoaste (sau au impresia ca te cunosc) doar uitandu-se pe contul tau. Felicitari fiindca ai reusit sa renunti la jocuri. Sunt mindru de tine >:D<

Lasă un răspuns

