Greenwashing în România

Hai să vorbim despre greenwashing…..

Despre ce?

Unele firme le numesc CSR (Corporate social responsibility) sau Responsabilitate Socială Corporatistă… ceva de genul.

În ong-urile de mediu este numit simplu: greenwashing = capacitatea unor companii de a fraierii fraierii că sunt pro mediu iar acțiunile/practicile lor nu duănează mediului.

La nivel internațional unul dintre cele mai grăitoare exemple este BP

Momentan doar 2 exemple: Guerilla Verde și pagina de Facebook a proiectului minier Roșia Montană.

Da sunt pagini/conturi pe Facebook. Fiindcă reprezintă cea mai eficientă metodă de a vedea dacă sunt interesați de public sau vor să se promoveze într-un mod mai naiv.

Naiv?

Hmmm,cum?

Simplu: nu ofera explicații,nu au răbdare cu tine și te acuză de neștire (sau prostie) (asta am pățit cu GV) sau pur și simplu îți restricționează accesul ca user (aici la RM).

Încă nu au înțeles că unele rețele sociale sunt foarte dăunătoare și mai bine să rămână doar la stadiul de site. Să își creeze o pagina de Facebook sau Twitter sau să apeleze la alte rețele doar atunci cănd sunt dispuși să accepte critica și să aibă răbdare cu fiecare. E-PR ii diferit față de PR-ul tradițional.

Oricum, mai au pînă când vor învăța (și sper ca nu prea curând).

Deci cu Guerilla Verde îî foarte simplu: iam acuzat de greenwashing și le-am cerut explicații. Au spus că nu sunt bine informat și că nu știu despre ce vorbesc (aha, ca și cum forțarea unor copii/tineri să se uite la spoturile publicitare gen Petrom sau o atitudine fermă din partea unor ong-uri de mediu puternice din România împotriva proiectului și demascarea lui reprezintă…. proastă informare? ). Prima greșeală: nu ataca, nu spune că îi prost acea persoană ce te atacă în mediul online. NICIODATĂ. Chiar dacă există o posibilitate să fie prost. Nu contează, fiindcă este o persoană ce îți aduce publicitate negativă (așa cum face acest prost scriind un articol pe blogul personal).

Oricum pentru mine a fost mai mult un experiment, să văd cum reacționează.

Însă cei de la Roșia Montană Gold Corpation au reacționat mult mai „matur”.

După ce am criticat 2-3 posturi de-ale lor de pe pagina Proiectul Rosia Montana mi-au restricționat accesul, nu mai pot să comentez sau să dau like-uri ci doar să distribui mesajul lor :))

Trebuie înțeles că astfel de companii/corporații nu doresc un viitor mai verde pentru generațiile ce sunt și vor veni. Nu doresc protejarea și conservarea. TOT ce îi interesează este PROFIT, pe spinarea proștilor ce vor plăti.

P.S.: voi trimite un e-mail către cei de la RMGC să le spun să înceteze această manipulare și șă nu mai viseze la exploare.

TU ce vei face?

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s