De ce voluntariat?

De ce am ales să fac voluntariat? Poate fiindcă mă plictisesc, poate fiindcă vreau să ajut, poate fiindcă vreau să mă dezvolt personal…..?
De ce? Deși acum știu de ce, în urmă cu un an nu eram foarte sigur.

Îmi amintesc foarte bine cum am intrat în primul meu ONG, cum am devenit un voluntar.

Aveam în jur de 14 ani și căutam ceva de făcut în Botoșani. Am fost pe la mai multe cercuri la PaCo (Palatul Copiilor) și mai căutam să fac ceva. În timp ce mă plimbam pe un hol am văzut programul la un ong (ce avea și încă are sediul în una dintre clădirile Palatului) și fiind plictisit am zis să revin. Cănd am revenit, am bocănit și intrat. Fiind ședință sau oprit iar Profu’ (Șuliuc Gheorge) ma invitat și mi-a pus o întrebare ciudată: Cine te-a trimis? (Adică: de unde știi de noi? Cine ti-a spus să vii?) . Eu: nimeni, am venit fiindcă am văzut programul. Dupa care vreo 4 ani am stat la Car-Pates Botoșani. Deși nu am învățat prea multe, am avut parte de ceva excursii :D iar ong-ul mi-a ținut vie dorința de a face voluntariat. În timp ce eram voluntar la ei am mai fost și la Crucea Roșie Botoșani, am mai participat la diverse ședințe la cercul cultural Oblio (un grup informal), plus căteva proiecte cu liceul.

Am început să fac voluntariat, să activez în mediul asociativ, din plictiseală. Nu eram prea bun la școală, nu eram nici băiat de cartier și nici un individ sociabil, așa că am ales să îmi ocup timpul cu alt ceva înafară de televizor. Am căutat, am găsit …. iar acum numai asta vreau.

După ceva ani, după căteva încercări și unele succes știu ce îmi doresc să fac în viață. Știu fiindcă doar la asta mă găndesc, doar asta mă motivează. Și anume să lucrez în societatea civilă românească. Să contribui la dezvoltarea spiritului civic românesc. Să încerc să ajut.

…..privesc voluntariatul și ong-urile ca un element important în dezvoltarea și consolidarea unei democrații. Participare civică, atitudine, participare publică la decizii de interes major pentru o comunitate…..poate acestea vor deveni o realitate și în țara noastră dacă din ce în ce mai mulți vor lua atitudine și îi vor trage la răspundere politicienii și nu numai. Dar pentru ca acest lucru să devină un fenomen național, ar trebui să știm mai mulți ce înseamnă să faci voluntariat, să oferi din timpul tău altora, să ajuți financiar un ong și să îi feliciți pe cei ce vor să schimbe în bine și pentru tine.

Poate cu timpul se va schimba mentalitatea celor mai mulți români și poate nu voi mai fi nevoit să spun repet aceeași “poezie” de ce fac voluntariat sau că dacă fac voluntariat nu sunt plătit și acest lucru este ceva bun.

Poate cu timpul și mediul asociativ român va deveni mai matur și va atrage oameni. Sau poate chiar dezamăgirea oferită de partidele românești va direcționa oamenii către ong-uri, către voluntariat. Mi-ar plăcea să văd politicieni și APL-uri trase la răspundere de cetățeni.

Însă o lecție importantă pe care am învățato în acești ani se poate rezuma în vorbele unui om demn de urmat ….. : “Fii tu schimbarea pe care o vrei în lume”. – Mahatma Gandhi

Degeaba îi critic pe alții dacă eu nu fac nimic. Degeaba sper la o schimbare dacă stau și aștept de la alții. Degeaba fac ceva dacă nu o fac cu cap și în echipă.

Dacă îmi doresc atunci trebui să îmi concentrez toate resursele și energia pentru a obține.
Poate cel mai interesant este faptul că deși ar părea că pierd, că am investit degeaba….se înșeală. Din orice, în special un eșec am ceva de învățat. Un lucru pe care lam învățat fiind voluntar și nu un bun elev/student :P

3 thoughts on “De ce voluntariat?

  1. Pingback: De ce voluntariat? - Ziarul toateBlogurile.ro
  2. Buna..As vrea sa stiu cum poti deveni voluntar la Crucea Rosie,in Botosani.Sunt din judet si mi,ar placea foarte mult sa particip la actiuni de voluntariat,dar nu stiu cum as putea sa ma inscriu si daca am cum sa particip la aceste actiuni in afara orelor de scoala.Te rog mult,daca poti,sa ma ajuti cu cateva informatii…Multumesc!

  3. Buna Roxana.
    In Botosani nu iti recomand Crucea Rosie. Daca a ramas aceeasi administrati ca acum 5-7 ani, mai degraba nu.
    In schimb iti recomand Organizatia Renasterea Botosaneana – http://stiriong.ro/pagini/baza-2.php?IDong=893&pg=1&qrb=IHdoZXJlIHh1c2Vyc19vbmcuSUQ%2BMCBhbmQgeHVzZXJzLmxldmVsPjAgYW5kIHh1c2Vycy5JRD14dXNlcnNfb25nLklEdXNlciBhbmQgeHVzZXJzLklEIT04IGFuZCB4dXNlcnNfb25nLm9rZGF0ZT0xIGFuZCB4dXNlcnNfb25nLm9rY29udGFjdD0xIGFuZCB4dXNlcnNfb25nLm9rZGVzcHJlPTEgYW5kIHh1c2Vyc19vbmcub2tzdHJ1Y3Q9MSAgQU5EIChqdWRldDE9OCk%3D
    Fundatia Estura – Filiala Botosani – http://stiriong.ro/pagini/baza-2.php?IDong=1350&pg=1&qrb=IHdoZXJlIHh1c2Vyc19vbmcuSUQ%2BMCBhbmQgeHVzZXJzLmxldmVsPjAgYW5kIHh1c2Vycy5JRD14dXNlcnNfb25nLklEdXNlciBhbmQgeHVzZXJzLklEIT04IGFuZCB4dXNlcnNfb25nLm9rZGF0ZT0xIGFuZCB4dXNlcnNfb25nLm9rY29udGFjdD0xIGFuZCB4dXNlcnNfb25nLm9rZGVzcHJlPTEgYW5kIHh1c2Vyc19vbmcub2tzdHJ1Y3Q9MSAgQU5EIChqdWRldDE9OCk%3D

    Daca vrei o baza de date actualizata cu ong-urile active din Botosani intra pe site-ul http://stiriong.ro/pagini/index.php in partea stanga, vei vedea un chenar rosu unde scrie Catalogul Societatii Civile. Acolo selectezi orasul Botosani si vei avea o lista cu ong-urile active plus datele de contact si probabil cevaactivitati.

    Mult succes.

Lasă un răspuns

